کد خبر: ۴۱۵۰۹


دستگاه ECG بی‌سیم جدید، این امکان را برای حیوانات فراهم می‌آورد که روز عادی خود را بگذرانند و دامپزشکان با استفاده از آن، وضعیت قلبی بیمار را در هنگام فعالیت و استراحت آنها به راحتی ارزیابی نمایند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، دستگاه‌های قدیمی ECG نیازمند این بود که حیوان آرام باشد، بنشیند و حرکتی نداشته باشد تا بتوان یک تست ECG خوب تهیه نمود و این برای حیوانات بسیار دشوار و پر از استرس بود.

 

اما دستگاه جدید بی‌سیم به راحتی به بدن حیوان متصل می شود و حیوان روز عادی خود را می‌گذراند. این ابزار به ویژه پس از انجام اعمال جراحی در حیوان کاربرد بسیار خوبی دارد. به بدن حیوان بسته می‌شود و می توان به راحتی در زمانی که حیوان فعالیت عادی خود را دارد، وضعیت قلب را بررسی نمود.

اطلاعات مربوطه در زمان فعالیت عادی حیوان از طریق یک کارت SD که به دستگاه ECG متصل است، به مدت 30 ساعت فعالیت قلب را در خود ذخیره می‌کند. سپس با استفاده از نرم افزار می توان وضعیت و مورفولوژی ضربان قلب را بررسی نمود.

 

یک تیم دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه واشنگتن، این ابزار را در موارد متعددی از بیماران مبتلا به بیماری قلبی، تحت عمل جراحی قرار گرفته و دچار تروما مورد استفاده قرار دادند.

«دکتر آلیسون هینی» دامپزشک متخصص قلب و عروق می‌گوید: ما از کیفیت بالای تشخیصی، انعطاف پذیری ابزار و وزن کم آن در کنترل وضعیت قلبی حیوانات بیمار کوچک جثه بسیار راضی و خشنود هستیم. در موارد بیمارانی نظیر گربه‌ها انجام ECG امری دشوار و دردناک برای حیوان می‌باشد، اما این ابزار مشکلات فوق را ندارد و بسیار کاربردی است.

منبع: veterinarynews.dvm360

 
نظر شما
ادامه