کد خبر: ۴۱۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در سفر به استان اصفهان:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: دامپزشکی باید منابع تایپی و موسسات تحقیقاتی مناسبی در اختیار داشته باشد تا بتواند به بهبود تولید و پیشگیری به موقع بیماری‌ها و ارتقاء کمی و کیفی واکسن‌ها کمک کند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با اشاره به توانمندی های کشور در عرصه تولید ادوات دامپزشکی گفت: خوشبختانه در این حوزه به خودکفایی ۹۵ درصدی و در حوزه داروی آبزیان نیز به خودکفایی ۸۰ درصدی رسیده‌ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر محمدرضا صفری» در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اظهارکرد: در حال حاصر ۱۷۰ کارخانه تولید واکسن، دارو، مواد شیمیایی و نهاده‌های دامپزشکی در سطح کشور فعال هستند و بیش از ۹۵ درصد داروهای دامی در داخل تولید می‌شود، همچنین تولید ۸۰ درصدی داروهای مورد نیاز آبزبان حاصل کار جوانان ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه سالهای گذشته واردکننده صد در صدی محصولات دامی بودیم، افزود: این درحالی است که امروزه در تولید محصولات و ادوات دامپزشکی به خودکفایی ۹۵ درصدی رسیده‌ایم؛ باید گفت لازمه حمایت از کالای ایرانی، حمایت از صنعت واکسن و تولید داروی ایرانی است که البته باید منابع مناسب در اختیار این بخش قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: صنعت دامپزشکی ایران حدود ۵۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای اطراف داشته و با توجه به اینکه دارو بالاترین استاندارهای جهانی را داراست، ایران می‌تواند بسیاری از بازارهای منطقه را در اختیار داشته باشد.

صفری خاطرنشان کرد: از اداره استاندار درخواست دارم که منابع تسهیلاتی ارزان قیمت ۶ درصدی را در اختیار بخش دامپزشکی قرار دهد. زیرا دامپزشکی نهادی است که می‌تواند به بهره‌وری کمک کند؛ همچنین یکی از ضعف‌های جدی در زمینه دامپزشکی، تحقیقات دامپزشکی است که باید منابع تایپی و موسسات تحقیقاتی مناسبی در اختیار داشته باشد تا بتواند به بهبود تولید و پیشگیری به موقع بیماری‌ها و ارتقاء کمی و کیفی واکسن ها کمک کند.

وی یادآور شد: در کشور تحقیقات و پژوهش در زمینه دامپزشکی زیاد نبوده و زحماتی که برای این نقص شده است به یک مجموعه‌ تحقیقات دانشگاهی که در مؤسسه رازی انجام شده است برمی‌گردد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور متذکر کرد: بخشی از دارو‌های تولید شده در کشور به کشور‌های اروپایی از جمله اوکراین و اسپانیا و بخش عمده‌ای از آن به کشور‌های اطراف صادر می‌شود؛ اخیراً صنعت داروسازی تحت نظر لیسانس بین‌المللی درآمده است و مؤسسه رازی در زمینه تولید دارو و واکسن طیور به سطح گسترده و جهانی رسیده است که نیاز به کمک بیشتر دارد.

وی همچنین در پایان با اظهار تاسف از کم شدن آب زاینده رود گفت: متاسفانه امروزه با سوء مدیریت در منابع آب، به نقطه نگران کننده‌ای رسیده‌ایم که حفط منابع آبی به یک تکلیف همگانی تبدیل شده و باید تمدن اصفهان را به وسیله آن حفظ کنیم.

گفتنی است، جلسه شورای  نظام دامپزشکی استان اصفهان و نمایندگان هیئت مدیره انجمن های صنفی دامپزشکی نیز با حضور «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «دکتر بهمن جاوید لامعی» معاون برنامه ریزی و پشتیبانی و «دکتر محمدحسین انصاریفرد» مشاور و رئیس حوزه ریاست سازمان در نظام دامپزشکی استان اصفهان برگزار شد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
سازمان دامپزشکی برای تحقیقات انجام شده در دانشکده های دامپزشکی ایران که ارزش قائل نیست بماند تازه در هند تحقیق شده واکسن تب برفکی تولیدی خود هندوستان ایمنی زا نیست و به اطلاع oieهم رسانده اند ولی باز هم سازمان دامپزشکی ما با روی گشاده به سبک بالیوود به هندوان عزیز اجازه صادرات این واکسن را به ایران داده و به ادارات کل دستور داده طبق روال سابق واکسیناسیون انجام گیرد
لازم به ذکر است واکسن فوق الذکر در ایران‌ هم سال گذشته اثربخشی لازم را نداشت و عوارض حاصل از تزریق عضلانی هم به کرات گزارش شد ولی بنا به دلایل کاملا روشن سرپوش گذاشته شد
بالاخره یک مدیر کل صندلی خود را با چند تا نکروز متزلزل نمی کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
.................. سازمان دامپزشکی دیگه نمیتونه مشکلات دامپزشکی را حل کنه
نظر شما
ادامه