کد خبر: ۴۱۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ما نمی‌خواهیم به خاطر مشکلات آبی به دیگر کشورها وابستگی کامل داشته باشیم و علوفه‌ مورد نیاز را از دیگر کشور‌ها وارد کنیم، بنابراین علوفه‌های جایگزین در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر شهرام موحدی» بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اهمیت شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان بر کسی پوشیده نیست و در کشور‌های دیگر نمایشگاه را یک صنعت می‌دانند و عوایدی به مقدار 300 میلیون دلار را از آن انتظار دارند.

وی افزود: نمایشگاه مکانی برای سنجش نیازمندی‌های مشتری‌ها و همچنین نمایش توانمندی‌های صنایع است که می‌تواند در بهبود صادرات نقش خوبی داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: تفکر حمایت از تولید داخلی فقط این نیست که کالای کشورهای خارجی را خرید نکنید؛ در این زمینه حمایت از تولید داخلی مرغ و ماهی باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: درست است که نمی‌توانیم صادرات گوشت مرغ را با صادرات فولاد مقایسه کنیم ولی باید دانست در این زمینه ما به صادرات بخش‌هایی از بدن مرغ مثل پا و دیگر قسمت‌های مرغ دست یافته‌ایم که قبل از این بی‌ارزش تلقی می‌شدند.

موحدی بیان کرد: برای مدیریت درست منابع آبی و کاهش مصرف آب باید در تغذیه طیور از دانه‌هایی استفاده کرد که کمتر به آب نیاز دارد که طرح‌ها و تسهیلاتی در این زمینه در حال پیگیری است؛ همچنین در زمینه استفاده از حشرات در تغذیه دام‌ها تحقیقاتی در حال انجام است که با این دسته از فعالیت‌ها می‌خواهیم مقدار استفاده از آب را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب در استان یکی از برنامه‌ها، علوفه‌های جایگزین در تغذیه دام است؛ ما نمی‌خواهیم به خاطر مشکلات آبی به دیگر کشورها وابستگی کامل داشته باشیم و علوفه‌ مورد نیاز را از دیگر کشور‌ها وارد کنیم، بنابراین علوفه‌های جایگزین در دستور کار قرار گرفته است؛باید به این نکته توجه داشت در این برنامه با آزمایش‌ها و تلاش‌های خود در پی حفظ کیفیت هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان بیان داشت: تب‌ برفکی یک بیماری فراگیر در استان نیست و نباید برای برطرف کردن بیماری‌ها فقط متوسل به واکسن شویم بلکه برای بهبود بخشیدن به وضعیت دام‌های خود باید به تغذیه، مکان و نکات بهداشتی نیز نظر داشت.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
هنوز در مقوله بیماری های دامی که تخصصی است ناتوانیم به فکر علوفه جایگزین بودن فرافکنی است بهتر نیست در حیطه تخصصمان نظر دهیم . تغذیه دام ؟
نظر شما
ادامه