کد خبر: ۴۱۵۳۰
 

در مراسمی که در فرمانداری شهرستان روانسر برگزار شد، «دکتر یاسر علیزاده» به عنوان سرپرست اداره دامپزشکی روانسر معرفی و از زحمات «دکتر روزبه محمودی» تقدیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «حسین ویسمرادی» فرماندار روانسر در این مراسم با تاکید بر اهمیت پرورش  دام و طیور دراقتصاد ملی، اظهار کرد: پتانسیل حوزه کشاورزی و دامپروری در شهرستان روانسر بسیار زیاد است به گونه ای که 52 درصد از اشتغال شهرستان مربوط به بخش کشاورزی می باشد.

وی افزود: از این رو تقویت دامپزشکی برای ما در اولویت قرار دارد و حمایت از دامپزشکی حمایت از قشر تولید کننده است. 

ویسمرادی با اشاره به پتانسیل های مطلوب روانسر در حوزه دامپروری بر لزوم ایجاد و راه اندازی هرچه زودتر کشتارگاه صنعتی دام شهرستان روانسر هم تاکید کرد که علاوه بر نیازهای این شهرستان، بتواند سایر شهرستان های همجوار را نیز پوشش بدهد.

فرماندار روانسر خواسته اصلی خود از دامپزشکی را نیز جلب رضایت مردم و تلاش برای حفظ سرمایه های دامی منطقه و مد نظر داشتن معیشت آنها البته در چارچوب قانون اعلام کرد و گفت: متاسفانه اخیرا شاهد نوعی بداخلاقی هستیم که برخی مرغداری ها طیور تلف شده خود را حاشیه جاده رها می کنند که تقاضا داریم دامپزشکی با جدیت برای شناسایی و برخورد قانونی با این افراد اقدام کند.

وی سپس از همکاری مدیر پیشین اداره دامپزشکی روانسر تقدیر کرد که خصوصا برای مقابله با عرضه مرغ زنده و کشتارهای خیابانی تلاش زیادی داشته است.

فرماندار روانسر اظهار کرد: آماده هرگونه همکاری با مدیر جدید اداره دامپزشکی شهرستان هستیم.

در ادامه، «دکتر نادر پرور» مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز از پتانسیل های ویژه روانسر در حوزه دامپروری یاد کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد پرورش طیور استان، بخش قابل توجهی از تولیدات آبزیان، دام سنگین، زنبور عسل و ... در این شهرستان است.

وی گفت: دامپزشکی نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود در دو حوزه حفظ سرمایه های دامی و نظارت بر بهداشت عمومی در این شهرستان پای کار است و هر ساله برنامه های منسجمی را برای کل استان در نظر دارد.

دکتر پرور با اشاره به برنامه واکسیناسیون های هدفمند و منسجم دامپزشکی، تاکید کرد: این واکسیناسیون علیه بیماری های استراتژیک صورت می گیرد، برای مثال اکنون در حال برنامه ریزی برای مقابله با آبله و شاربن هستیم، پس از آن تب مالت و بعد هم فاز اول و دوم تب برفکی را در برنامه داریم.

به گفته این مسئول، مقابله با بیماری های دیگری مانند PPR ، هاری، مشمشه، سل و ... هم در برنامه دامپزشکی است.

وی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را نیز از دیگر بیماری های مهم برشمرد و گفت: درسال 96 نیز هفت کانون در کرمانشاه شناسایی شد که فقط در بخش روستایی بود و مشکلی در طیور صنعتی نداشتیم و خوشبختانه موردی هم در روانسر گزارش نشد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای 22 میلیون قطعه جوجه ریزی که داشتیم تعداد 180 میلیون دز واکسن برای حفظ و حراست از این میزان سرمایه طیور صنعتی استان مصرف کردیم.

پرور خاطرنشان کرد: البته اکنون به سمت پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک رفتیم و ظرفیت تولید هزار تن در سال را داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان از زحمات دکتر روزبه محمودی تقدیر کرد و از مجموعه فرمانداری خواست با توجه به پتانسیل بالای حوزه دام و طیور شهرستان و محدودیت هایی که دامپزشکی دارد، در کنار مدیر جدید اداره دامپزشکی روانسر باشد.

در ادامه روزبه محمودی رئیس پیشین اداره دامپزشکی شهرستان روانسر از همکاری خوب فرمانداری برای پیشبرد هرچه بیشتر امورات دامپزشکی تقدیر کرد و افزود: روانسر در حوزه صنعت دامپروری در استان موقعیت ویژه ای  دارد و از همین رو تمرکز بیشتری را  برای ارائه خدمات در این بخش می طلبید.

در ادامه دکتر یاسر علیزاده نیز اولویت خود را آموزش مستمر بهره برداران عنوان کرد و افزود: پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان روانسر افزود: به علاوه آموزش خصوصا در سطح روستاها و با همکاری دهیاری ها را نیز در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه امکانات دامپزشکی برای ارائه این حجم از خدمات محدود است، عنوان کرد: خصوصا در بحث امکانات لجستیکی نیازمند همکاری فرمانداری هستیم.

در پایان لازم به ذکر است طی حکمی جداگانه ای از سوی مدیرکل دامپزشکی استان دکتر روزبه محمودی به سمت سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان صحنه منصوب شد.

 
 
نظر شما
ادامه