کد خبر: ۴۱۵۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«علی اکبری» افزود: بعید می‌دانم که نمایندگان مجلس از طرح استقلال سازمان دامپزشکی حمایت کنند؛ استقلال این سازمان برای ما اولویت ندارد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: "در برنامه ششم توسعه اولویت‌های زیادی برای دامپزشکی کشور در نظر گرفته شده است"؛ این بخشی از اظهارات عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی است. «علی اکبری» در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید که سازمان دامپزشکی برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کمبود بودجه نداشت، بلکه یک مقدار کار از دست همه در رفت.

حکیم مهر: در سال جدید چه اولویت‌هایی را در حوزه دامپزشکی در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار داده‌اید؟

اگر به برنامه توجه کنید، خواهید دید که اولویت‌های زیادی را برای دامپزشکی در نظر گرفته‌ایم. اگر به همان مسائلی که در بخش‌های هفتم برنامه ششم توسعه قید شده مراجعه کنید، کافی است.

حکیم مهر: مثلا چه اولویت‌هایی؟

به هر حال دام در کشور ما، مخصوصاً دامی که در اختیار جامعه عشایری قرار گرفته است، یک ذخیره ژنتیکی و به مثابه سرمایه‌ای است که باید آن را حفظ کنیم. انجام مراحل بهداشت دام برای حفظ این سرمایه و حفظ سرمایه مردم یکی از اولویت‌های سال آینده است که به شکل قرنطینه، واکسیناسیون یا تامین به موقع داروهای آن خواهد بود.

در سال گذشته شاهد بودیم که تب برفکی آسیب زیادی به حوزه دام کشور وارد کرد. در حوزه ماکیان نیز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خسارات قابل توجهی را به بار آورد. ما در همسایگی خود ۱۵ کشور را داریم که ایجاب می‌کند مراقبت‌های مرز را کاملاً مدیریت کنیم. در داخل مرز هم با انجام کارهای فنی از جمله واکسیناسیون، آگاهی دادن به مردم یا تامین داروهای مورد نیاز باید بتوانیم این سرمایه را حفظ کنیم.

حکیم مهر: مثلاً برای همین آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که می‌فرمایید سال گذشته خسارات زیادی وارد کرد، امسال چه برنامه‌های پیشگیرانه‌ای در نظر گرفتید؟ آیا بودجه خاصی به آن اختصاص داده‌اید؟

سازمان دامپزشکی برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کمبود بودجه نداشت، بلکه یک مقدار کار از دست همه در رفت و البته این معضل منحصر به ایران هم نبود، کمااینکه چندین کشور دچار این مشکل شده بودند و در ایران نزدیک به ۳۰ میلیون قطعه مرغ ما از بین رفت. کاری که ما باید انجام دهیم شناسایی کانون‌ها و انجام کارهای تخصصی واکسیناسیون است. همچنین برای آمادگی در مراحل بعد بیماری، مراقبت‌هایی را باید اعمال کنیم تا متحمل آسیب بیشتری نشویم. من فکر می‌کنم که در حد مقدورات، منابع انجام این کارها فراهم شده است.

حکیم مهر:‌ امروز در صحن مجلس بحث وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی مطرح شده بود. اگر طرح استقلال سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی و قرار گرفتن آن در زیر مجموعه ریاست جمهوری مطرح شود، چقدر از آن حمایت می‌کنید؟

من بعید می‌دانم که نمایندگان از این طرح حمایت کنند.

حکیم مهر: چرا؟

چون به صورت کلی در کشور نتیجه خوبی از انتزاع  و الحاق نگرفتیم و به همین دلیل استقلال سازمان دامپزشکی برای ما اولویت ندارد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
بی‌نوا بی‌خبر از حال و هوای دامپزشکیه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
اساتید محترم سازمان دامپزشکی باید اصل۴۴ اجرا بشود باید واگذاری امور به بخش خصوصی و سازمان تظام واگذار بشود تا همه این مشکلات حل بشود دولت نیاید در کارهای اجرایی واردات و.... دخالت کند بلکه باید طرح بدهد سازمان دامپزشکی باید دیدش نصبت به بخش خصوصی مثبت بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
پس چرا خسارت مرغدار ها رو نمیدن ،شما که کمبود بودجه ندارین
دامپزشک بیکار ۴۰ ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
خواهشا وعده بس دیگه، سال های بعد هم همینه فقط بهانه دیگه ای آورده میشه.قضیه چماق و هویج
نظر شما
ادامه