کد خبر: ۴۱۵۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر



معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی با تاکید بر اینکه تمرکز موسسه رازی، انجام تحقیقات کاربردی است، از تشکیل ٢٠ گروه تخصصی، با هدف انجام تحقیقات دامپزشکی و تولید فرآورده های بیولوژیک در موسسه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مجتبی محرمی» با اشاره به برنامه موسسه مبنی بر توسعه تحقیقات دامپزشکی، از تشکیل کمیته‌ای به این منظور خبر داد و گفت: در این کمیته رئیس موسسه، معاونان و اعضای هیئت علمی حضور داشتند و موضوعات گوناگون تولید فرآورده‌های بیولوژیک و حوزه تحقیقات دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی به برگزاری ده‌ها جلسه در این خصوص اشاره کرد و افزود: برآیند این جلسات شکل‌ٔگیری ٢٠ گروه تخصصی در ارتباط با تحقیقات دامپزشکی و تحقیقات تولید فرآورده‌های بیولوژیک در حوزه‌های زیست فناوری، علوم پایه، تکنولوژی واکسن، تحقیقات دامپزشکی، بهداشت غذا، خوراک دام و طیور و داروهای دامپزشکی، فرآورده‌های بیولوژیک انسان، دام و طیور است که هر کدام نیز دارای زیر شاخه‌های مرتبط است و به دقت، تمام جوانب این حوزه‌ها را پوشش می‌دهند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی هدف از شکل‌گیری گروه‌های تخصصی را، هدفمند کردن طرح‌های تحقیقاتی و رسیدن به محصول نام برد و گفت: به این منظور، هر عنوان تحقیقاتی پس از تصویب در کمیته علمی و فنی به گروه تخصصی مربوطه ارسال می شود.

دکتر محرمی یادآور شد: این کمیته علمی و فنی مشتمل بر رئیس و معاونان موسسه رازی، نماینده وزارت بهداشت، نماینده‌ای از سازمان دامپزشکی و روسای گروه‌های تخصصی است و عنوان‌های تحقیقاتی پس از بررسی و پایش به کمیته مربوطه به عنوان طرح تحقیقاتی مصوب ابلاغ می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی تاکید کرد: در کمیته‌های تخصصی فقط طرح‌هایی پذیرش می‌شوند که مجری طرح پروپوزال کاملا دقیق و با دستور‌العمل اجرایی طرح تا رسیدن به دستاورد و محصول را به طور دقیق مشخص کند و اگر طرحی به دستاورد منتهی نشود، متوقف شده و مجری مربوطه پاسخگو خواهد بود.

دکتر محرمی با تاکید بر اینکه تمرکز موسسه رازی انجام تحقیقات کاربردی است که گره‌ای از مشکلات حوزه دامپزشکی بگشاید، گفت: این مسئله بیش از گذشته در این موسسه مورد توجه است.
 
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
لطفا آقایان و مسئولان دست از ...........شرکت ...... بردارن واکسن تب برفکی خودشون رو که سال ۹۶ تولید نکردن و هزاران دام تلف شد و دامداران رو متضرر کردن تولید کنن طرح های بیولوژیک پیشکش‌.
درد دل یک دامپزشک دامدار
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
خواهشا بررسی کنید ببینید چرا نباید موسسه رازی واکسن تولید نکنه و در کل کشور کمبود واکسن تب برفکی داشته باشیم. امروز که همه دامدارها درگیر این بیماری شدن و دیگر نیازی به واکسن نیست میفرمایند واکسن داریم. چرا در زمستان و اوایل بهار که اوج اپیدمی تب برفکی با سویه o و متعاقب اون میوکاردیت شدید در گوساله ها رخ داد و جلوی چشم دامدار دام ها تلف میشدن موسسه رازی کاری نکرد. واقعا جای تاسف داره با وجود همچین موسسه ای در کشور ما در قرن ۲۱ شاهد اینچنین تلفاتی در سطح کشور باشیم اون هم به علت ناکارامدی مسئولین موسسه و سازمان دامپزشکی کشور. چرا یکی از این مسئولین نباید بازخواست بشن. چه کسی باید پاسخگو این ......... باشه که به پای کل دامپزشکان زحمتکش نوشته میشه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
یک فرد متخصص و اهل فن بره بررسی کنه اعضای این 20گروه متوجه خواهد شد که یک تعداد معین در همه گروه ها صاحب نظرند و حضور دارند و افاظه میفرمایندو......تا کی نمایش؟و تا کی نفوذ و سیطره این چند نفر برا موسسه مظلوم؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
از طرحهای مصوب و بیرون آمده از این کمیته ها معلوم میشود چقدر تخصصی است.طرحهایی که در حد یک تست معمول است در دست یک دارنده پی اچ دی,طرحهایی که سالهای قبل انجام شده و نتیجه مشخص است.حالا صرفا بخاطر بیکار نبودن دوست مثلا طرحی تصویب کردند !!!!! آنهم هیچ ربطی به تخصص مجری انتخابی ندارد!!!!به کجا چنین شتابان!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه