کد خبر: ۴۱۵۶۰
 

در چند سال گذشته، تلاش بر این بوده تا جایگزینی برای گوشت حیوانات پیدا شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، گروه های تحقیقاتی زیادی در این زمینه پژوهش انجام داده اند. این گروه ها تلاش کرده اند تا در آزمایشگاه ها، سلول های گاو را پرورش دهند و یا غذاهایی را بر پایه گیاهان فرمول بندی کنند که طعم و بافت غذای واقعی را داشته باشند .

تنها عامل مشترکی که در این جایگزین ها وجود دارد، این است که از نظر تجاری، موجود نیستند. بسیاری از روش ها مانند انجام لقاح مصنوعی در گاوها، هنوز به دلیل هزینه بالایی که دارند، به مرحله تولید نرسیده اند؛ اما بعضی دیگر با وجود شهرت بدی که داشته اند، به مرحله تولید رسیده اند .

برگرهای غیرممکن

یکی از این روش های غیر معمول در جهت یافتن جایگزینی برای گوشت، روش برگر غیرممکن  (Impossible Burger) بوده است. این نوع برگر، نوعی گوشت گیاهی است که طعم و بافت گوشت را دارد .

میزان زمینی که برای تولید این گوشت نیاز است، ۹۵ درصد کاهش می یابد

کمپانی ای که از این برگر حمایت می کند، گفته است که این محصول به 95 درصد زمین کمتر و به 74 درصد آب کمتر نیاز دارد و در مقایسه با تولید گوشت گاو، 87 درصد کمتر گاز گلخانه ای تولید می کند. این گوشت گیاهی، همچنین فاقد کلسترول است .

این گوشت، طعم، شکل و بافت گوشت واقعی را دارند. شاید مرحله بعدی، تولید گوشت مرغ مصنوعی باشد که دانشمندان باید آن را تولید بکنند.
 
 
نظر شما
ادامه