کد خبر: ۴۱۵۷۵



مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مرغداران و خریداران تا اطلاع ثانوی از خرید طیور از استان یزد پرهیز کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: با توجه به آلوده شدن کانون‌های پرورش مرغ در استان یزد، فروشندگان ارتباطاتشان را در این زمینه با یزد کم کنند .

«دکتر رشیدی» افزود: بیش از 20 کانون آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان یزد مشاهده شده است و با توجه به اینکه مراودات طیور بین دو استان زیاد است، بیم این می‌رود که آلودگی به استان کرمان نیز سرایت کند .

وی از مرغداران خواست تا اطلاع ثانوی از خرید طیور از این استان و همچنین سایر استان‌های مجاور خودداری کنند.

رشیدی همچنین با اشاره به اینکه هرگرم کود مرغی آلوده قابلیت آلوده‌سازی یک میلیون پرنده را دارد از کشاورزان نیز خواست فعلا از خرید کود مرغی برای استفاده در باغات و جالیزها خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین گفت: پرندگان زینتی نیز از جمله کانون‌های آلودگی به آنفلوآنزا هستند و با توجه به اینکه در این فصل جوجه طوطی سبز جابجایی بالایی دارد از مردم خواست فعلا از خرید و فروش پرندگان زینتی از مراکز غیرمجاز پرهیز کنند.

وی همچنین به مرغداران توصیه کرد : برای پیشگیری از هرگونه آلودگی در استان نهاده‌های مورد نیاز را از مراکز مطمین خریداری کنند، جوجه‌های یکروزه را بیمه کنند، در مرغداری‌ها مسایل بهداشتی و امنیت زیستی را رعایت کنند و چنانچه تلفات غیرعادی و افت شدید در تولید را مشاهده کردند مراتب را به دامپزشکی اطلاع دهند .

رشیدی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر مصرف گوشت مرغ و تخم‌مرغی که تحت نظارت دامپزشکی در استان تولید می‌شود جای نگرانی ندارد.


 

نظر شما
ادامه