کد خبر: ۴۱۵۸۰



در دیدار «دکتر موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با «سردار سلیمانی» فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، سردار سلیمانی امنیت و ایمنی غذایی را از مهمترین مباجث روز در کشور عنوان کرد که نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، این دیدار صمیمانه به مناسبت سوم شعبان سالروز تولد سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و روز پاسدار، همچنین دوم اردیبهشت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (قدس ره)، انجام گرفت.

سردار سلیمانی در این دیدار ضمن بیان گوشه هایی از وظایف و مسئولیت های مهم که دامپزشکی دارد، اظهار داشت: نقش دامپزشکی در حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه بی بدیل است، بخصوص وظیفه مهمی که در ایمنی غذایی دارد و با نظارت های ویژه ای که انجام می‌دهد، اطمینان خاطری به جامعه در زمان خرید و مصرف فرآورده های خام دامی داده است.

وی در ادامه با اشاره به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در دو سال گذشته استان اصفهان با ان روبرو بوده، افزود: اگر تمهیدات مدیران و اقدامات کارکنان دامپزشکی استان اصفهان نبود، شاهد نابودی صنعت پرورش طیور در استان اصفهان و مشکلات دیگر بودیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه با تاکید بر همکاری و همراهی سپاه و بسیج با دامپزشکی، خاطر نشان کرد: خدمت به ایران اسلامی و مردم این کشور که صاحبان اصلی این انقلاب می باشند، جزو اولویت های مسئولان باید باشد و لذا همکاری های بین ادارات در راستای خدمت رسانی می تواند نقش مهی را در پیشبرد اهداف عالیه جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشته باشد.

دکتر موحدی ضمن تبریک این روز و ابراز خوشحالی از این دیدار و تشکر از سردار سلیمانی بواسطه همکاری هایی که سپاه و بخصوص بسیج سازندگی در مقاطع مختلف با اداره کل دامپزشکی استان اصفهان داشته، بیان داشت: وظایف و مسئولیت های دامپزشکی در دو حوزه حفظ و حراست از ذخایر دامی کشور و نظارت بر فرآورده های های خام دامی می باشد و با حداکثر و حتی می توان ادعا کرد بیش از توان تجهیزاتی و پرسنلی در این دو حوزه خدمت رسانی انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تصریح کرد: اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، آموزش های مستمر پرورش دهندگان بصورت کلاس و چهره به چهره، نظارت ها و ایجاد پست های قرنطینه ثابت و سیار و... از جمله اقداماتی بود که در زمینه آموزش و اطلاع رسانی به آن پرداخته شد و این غیر از اکیپ های عملیاتی نمونه برداری و تجهیز آزمایشگاهی بود که اداره کل دامپزشکی بصورت اختصاصی انجام می‌داد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان با تاکید بر این موضوع که می بایست جهت حمایت از تولید ملی و در راستای اشتغال زایی از سرمایه گزاران بخش پرورش دام و طیور حمایت کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهاً بنام اقتصاد مقاومتی در نزدیک یک مرکز پرورش که ده ها نیرو در آن مشغول به فعالیت هستند مجوزهای پرورشی خارج از چرخه های رسمی داده می شود که آن مراکز پرورش را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند بصوت ناخواسته سبب بیکاری و از بین رفتن این مشاغل شود، که می بایست در خصوص آن دقت ببیشتری بعمل آید.

در این دیدار که مهندس دهقان مسئول حراست اداره کل دامپزشکی استان اصفهان دکتر موحدی را همراهی می کرد، گزارشی از اقدامات دامپزشکی در خصوص همکاری با بسیج در راستای اردوهای جهادی و خدمت رسانی به مناطق محروم ارائه داد.


 

نظر شما
ادامه