کد خبر: ۴۱۶۵۹
 

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از احتمال آلوده بودن برخی طیور به بیماری سالمونلا خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده اسهال سفید رنگ در طیور به درمانگاه های دامپزشکی مراجعه کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرهامون، در روزهای اخیر خبری مبنی بر انتقال بیماری سالمونلا از جوجه های رنگی در حال انتشار است که موجب نگرانی بسیاری از شهروندان شده است.

«دکتر مهدی حسینی» مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه احتمال وجود این بیماری وجود دارد اما اینکه بگوییم حتما آلوده هستند خیر، گفت: این بیماری نه تنها در جوجه های رنگی بلکه در طیور هم احتمال دارد وجود داشته باشد.

وی افزود: در صورت انتقال این بیماری از طیور به انسان باعث به وجود آمدن مشکلات بهداشتی از جمله بیماری های گوارشی، مسمومیت و اسهال خونی و یا آلرژی در افراد خانواده، به ویژه کودکان و افراد مسن شود.

حسینی با بیان اینکه تخم مرغ اگر از منبع معتبری تهیه نشود می تواند باعث انتقال بیماری سالمونلا شود، ادامه داد: در صورتیکه زرده تخم مرغ کامل پخته شود احتمال انتقال این بیماری پایین می آیند چون باکتری در صورت پخته شدن زرده از بین می رود.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سالمونلا در طیور باعث بروز اسهال سفید رنگ می شود، تصریح کرد: این یکی از علایمی است که شخص می تواند شک کند و جهت معاینه پرنده به درمانگاه های دامپزشکی مراجعه کند.

وی با بیان اینکه این بیماری یکی از بیماری های قابل انتقال از طیور زنده به انسان است، گفت: در صورت خرید و مشاهده این علایم در طیور از تماس با آن ها جلوگیری شود و دست ها پس از هر بار تماس و یا محل نگهداری آنها با آب و صابون شستشو شوند.

 
 
نظر شما
ادامه