کد خبر: ۴۱۶۷۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
ماهنامه هدهد (خبرنامه انجمن جراحی دامپزشکی ایران) منتشر کرد:
با تشکیل تیمی چند نفره اقدام به تأسیس کلینیک اختصاصی حیوانات خانگی نمودم و سپس در زمینه جراحی دامپزشکی ادامه تحصیل دادم ...
 

حکیم مهر: ماهنامه هدهد (خبرنامه انجمن جراحی دامپزشکی ایران) در شماره اخیر خود به گفتگو با «دکتر مصطفی اسدی» کلینیسین فعال در شهر رشت و دانشجوی دکتری تخصصی جراحی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، متن این گفتگو به شرح زیر است:

لطفا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنيد؟

مصطفی اسدی هستم. متولد 1356، ورودی سال 75 دکترای حرفه ای دامپزشکی دانشگاه سراسری ارومیه بودم و در حال حاضر دانشجوی دکتری تخصصی جراحی دامپزشکی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستم.

از چه سالی مشغول به کار دامپزشکی شديد؟

تقریباً از سال پنجم دانشجویی سعی می کردم فعال باشم ولی به طور رسمی پس از اتمام تحصیل در دوره ی عمومی از سال 81 تا 92 به صورت عمومی فعالیت داشتم و پس از آن تصمیم گرفتم که به طور اختصاصی روی حیوانات خانگی تمرکز کنم و با تشکیل تیمی چند نفره اقدام به تاسیس کلینیک اختصاصی حیوانات خانگی نمودم و سپس در زمینه جراحی دامپزشکی ادامه تحصیل دادم.

در چند سال اخير در سطح شهر رشت به چه ميزان در حرفه دامپزشکی و به خصوص جراحی دامپزشکی پيشرفت داشته ايم؟

خوشبختانه شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم. با توجه به اینکه در استان گیلان دانشکده دامپزشکی موجود نیست، نقش اصلی درمان بر عهده ی بخش خصوصی است ،لذا نبود متخصصین حس می شد، درحالیکه در چند سال اخیر تعداد متخصصین رو به افزایش است و توقع مراجعه کننده از دامپزشک و حتی خود دامپزشک از خودش فراتر رفته است. در حال حاضر در کلینیک ما دو متخصص جراح، یک متخصص داخلی دامهای کوچک، یک متخصص کلینیکال پاتولوژی و دو دکتر دامپزشک عمومی مشغول فعالیت هستند و در صدد هستیم در آینده ای نزدیک اقدام به تاسیس یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی کنیم.

وضعيت امکانات موجود در بخش جراحی و تصویر برداری تشخيصی چگونه است؟

امکانات و تجهیزات بخش جراحی و چه بیهوشی و تصویربرداری تشخیصی در سطح قابل قبولی است و شرایط کاملا مهیاست و خدمات تخصصی چشم پزشکی و دندان پزشکی نیز ارائه می شود.

به نظرتان کار تيمی چقدر در ميزان موفقيت يک جراحی موثر است؟

بی شک بدون داشتن یک تیم کامل و کارامد در زمینه جراحی و بیهوشی، امکان پذیر نیست. ما بر این اصل معتقدیم که حین جراحی علاوه بار حضور جراح متخصص، کمک جراح نیز باید یک متخصص جراحی باشد تا اگر در زمان کار مشکلی برای جراح اصلی پیش آمد، کمک جراح قادر به ادامه ی کار باشد و ریسک هر گونه خطا و سهل انگاری به حداقل میزان ممکن برسد. خوشبختانه اکثر جراحی های ما موفقیت آمیز بوده و نتابج خوبی گرفته ایم.

مشکل اصلی در زمينه کار دامپزشکی در شهر رشت چيست؟

اصلی ترین مشکل مربوط به مسایل مالی است. با اینکه تعرفه خدمات جراحی استان نسبت به سایر شهر ها کمتر است ولی باز مراجعه کنندگان در مورد تقبل هزینه ها دچار مشکل هستند و همه قادر به پرداخت هزینه ی کامل جراحی نیستند.

آيا تا پيش از اين با خبرنامه هدهد آشنايی داشتيد؟

متاسفانه خیر، ولی مشتاقم بیشتر آشنا شوم و در آینده مطالعه خواهم کرد.

چه توصيه ای به همکاران و دانشجويانی که در ابتدای راه هستند داريد؟

مطالعه و مطالعه و مطالعه. تاکید می کنم هیچ وقت از علم روز فاصله نگیرید و همواره در حال تکرار مطالب و نکات جدید باشید. همین طور که تک تک افراد تیم تخصصی ما همیشه در حال مطالعه و مرور نکات تکمیلی هستند، چون بدلیل تنوع و گستردگی کار، مطالب بسیار زیاد و فرار هستند و اگر کسی بخواهد بعد از فارغ التحصیلی دست از مطالعه بکشد، به نظرم اول از همه به خودش خیانت کرده است.

با تشکر از وقتی که در اختيار ما گذاشتيد.

تهیه و تنظیم: ضحی محمودی

شاخه دانشجویی انجمن جراحی دامپزشکی
 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فارغ التحصیل علوم تحقیقات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
3
برای خودم متاسفم که بهترین سالهای عمرمو تو اون دانشگاه گذراندم که هیچ امکاناتی نداشت و تمام استادهای بازنشسته دانشگاه تهران که از کهولت سن حوصله درس دادن هم نداشتن اونجا جمع شده بود و ...........................، تو رو خدا نرید اون دانشگاه که هم عمرتون هم پولتون هدر میشه ، حکیم مهر خواهشا این پیام بفرستید تا جوان های کشور بیچاره نشن مثل ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
1
1
موافقم. علوم تحقیقات اصلا پتانسیل دامپزشکی نداره کمترین امکانات رو داره. و الانم که ظرفیت ها رو به طور فاجعه باری زیاد کرده و فقط و فقط بخاطر پر کردن جیبش داره دانشجو می گیره.. ما که بدبخت شدیم بقیه درس بگیرن نرن تو اون ..........
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
2
1
با آرزوی توفیق برای این همکار عزیز، گله ای داشتم از همکار و هم از نظام دامپزشک و هم سازمان دامپزشکی و هم از دانشگاهها. چرا که تحصیل در دوره دکترای تخصصی یک تحصیل تمام وقت میباشد و بایستی دانشجو بصورت تمام وقت باید تحصیل نماید. درصورتیکه در ایران و منجمله این همکار و سایر عزیزان کلینیسین و پروانه درمان دارند و رزیدنت نیر میباشند که منافی با تحصیل تمام وقت میباشد. با سپاس
خسروابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
1
0
باسلام خدمت همکلاسی عزیزیم دکتر اسدی انشاء ا... همیشه موفق و مویید باشید.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
2
1
کیوان جان معمولا" سازمان و نظام به کارهایی مهمتر از اجرای سالم قانون های دامپزشکی و وزارت علوم می پردازند . و اتفاقا" جالب است که سازمان ، تعهد نامه محضری هم میگیرد که مبادا درگیر تحصیل یا هیات علمی تمام وقت باشی وگرنه پروانه ات را مستقیما" باطل خواهند کرد و تا سه سال هیچ پروانه ای دیگر نمیتوانی دریافت کنی !! ولی الان تقریبا" اکثر اعضای هیات علمی و بعضی رزیدنتها در تهران پروانه رسمی داشته و این تعهد نامه را نیز محضری تحویل سازمان داده اند . بعضی رزیدنتها حتی مجوز رسمی بیمارستان هم دارند !! حالا کی وقت میکنند درس بخونن یا در کشیکهای دانشکده شون برای کسب تجربه تحت نظر اساتید محترم صاحب پروانه شون تلمذ کنند !! خدا عالم است !!
و این دقیقا" وظیفه رسانه است (حکیم مهر) که پیگیر تهیه گزارشی جامع در این مورد باشد تا خسارتهای جبران ناپذیر چنین بی توجه ای که بر کیفیت آموزش بخصوص در سطح تخصصی را وارد میکند ،نمایان کند !!
نظر شما
ادامه