کد خبر: ۴۱۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

28 آوریل روز جهانی دامپزشکی است و هر ساله توسط انجمن جهانی دامپزشکی گرامی داشته می‌شود و مهمترین اهداف حرفه دامپزشکی مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این روز توسط سازمان بهداشت جهانی (OIE) و انجمن دامپزشکی جهانی (WVA)، به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی در رابطه با اهداف و نقش مهم دامپزشکان در جهان، به عنوان «روز جهانی دامپزشکی» نامگذاری شده است.

 

آینده‌ای پایدارتر

هر ساله، OIE و WVA یک عنوان موضوع را برای روز جهانی دامپزشکی به عنوان شعار آن سال انتخاب کرده و اعلام می‌دارند. امسال یعنی سال 2018، تمرکز اصلی بر نقش حیاتی دامپزشکان در سلامت و رفاه حیوانات می‌باشد که نه تنها بر جنبه توسعه شیوه‌های پایدار در پرورش حیوانات تاثیرگذار می‌باشد، بلکه در سلامت و بهبود زندگی انسان‌ها و محیط زیست نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

این انجمن در نشست مطبوعاتی می‌گوید: با اجرای یک برنامه با رویکرد سلامت، دامپزشکان با همکاری یکدیگر و سایر متخصصان بهداشت و درمان برای بهبود و توسعه سیستم‌های جدید تولیدی که رفاه و سلامتی حیوانات و محیط زیست را نیز در نظر می‌گیرند، فعالیت می‌نمایند. با انجام این راهکار، دامپزشکان جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد جهت کاهش فقر و حذف گرسنگی، سلامت بهتر و رشد اقتصادی کمک می‌کنند.

 

بنابراین انجمن دامپزشکی، امسال با تاکید بر شعار "نقش دامپزشکی در توسعه پایدار جهت بهبود معاش، امنیت و ایمنی غذایی" این روز را گرامی می‌دارد.

«کریس هنسی» ناشر American Veterinarian، می‌گوید: دامپزشکان نقش حیاتی در زندگی حیوانات خانگی و صاحبان آنها دارند، اما اکثر اوقات از کار سخت و تعهدشان قدردانی صورت نمی‌گیرد. ما مشتاقیم تا این حرفه را به رسمیت شناخته تا این قشر از جامعه احساس قدرت نموده، تشویق شوند و فعالیت خود را به بهترین نحو در این زمینه ادامه دهند.

منبع: American Veterinarian

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
3
0
خیلی بده
نظر شما
ادامه