کد خبر: ۴۱۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

صبح امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه و در دومین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 97 تعداد 329 هزار و 588 داوطلب به رقابت پرداختند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پانا، برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۳۶۴ هزار و ۴۷۸ نفر زن و ۳۷۱ هزار و ۲۶۵ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۹.۵۴ درصد داوطلبان زن و ۵۰.۴۶ درصد داوطلبان مرد هستند.

از تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب ثبت نام کننده در ۱۳۲ کدرشته امتحانی، تعداد ۴۵۵ هزار و ۱۳۴ نفر در گروه علوم انسانی، ۳۷ هزار و ۸۴۳ نفر در گروه علوم پایه، ۱۶۰ هزار و ۹۷۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۲۱ هزار و ۵۵۷ نفر در گروه کشاورزی، ۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر در گروه هنر و هزار و ۷۴۶ نفر در گروه دامپزشکی شرکت کرده‌اند.

تعداد داوطلبانی که علاوه بر کدرشته‌های امتحانی اصلی، علاقه‌مندی خود را در رشته‌های دوم نیز اعلام کرده‌اند شامل ۱۸ هزار و ۶۴۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۴ هزار و ۲۳۶ نفر در گروه علوم پایه، ۱۷ هزار و ۴۲۱ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۳۳۹ نفر در گروه کشاورزی، ۱۲ هزار و ۵۳۰ نفر در گروه هنر و ۱۷۲۴ نفر در گروه دامپزشکی است.

با توجه به آمار داوطلبان واقعی ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر و تعداد علاقه‌مندان به کدرشته امتحانی دوم ۵۵ هزار و ۸۹۱ داوطلب، برای برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۷۹۱ هزار و ۶۳۴ کارت آزمون صادر و آزمون برای این تعداد برگزار می‌شود.

آزمون امروز در یک نوبت و در ۳۵ کدرشته با حضور ۳۲۹ هزار و ۵۸۸ داوطلب در ۷۴ شهر و ۱۷۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه ۹۷ منتشر می‌شود و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می‌توانند نسبت به کدرشته‌های امتحانی مجاز اقدام کنند .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
دکتری دامپزشکی کار نداره چه برسه سایر مقاطع
نظر شما
ادامه