کد خبر: ۴۱۶۹۲



مدیر اداره دامپزشکی دورود گفت: روز گذشته تعدادی از پرندگان روستای تنوردر از توابع بخش مرکزی دورود به دلایل نامعلومی تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «پاپی کرنوکر» افزود: گزارشی مبنی بر تلف شدن تعدادی از پرندگان از نوع غاز از ۲ واحد مسکونی روستای تنوردر دورود دریافت شد که بلافاصله تیم‌های اداره دامپزشکی عازم این روستا شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی بیان کرد: صبح امروز نیز کارشناسان اداره دامپزشکی دورود برای نمونه‌گیری به روستا اعزام شدند و هم اکنون مشغول نمونه‌گیری از پرندگان تلف شده هستند.

مدیر اداره دامپزشکی دورود افزود: نمونه‌های دریافتی توسط اداره کل دامپزشکی استان لرستان توسط هواپیما به تهران ارسال و طی ۲ روز آینده علت این تلفات مشخص می‌شود.

کرنوکر با بیان اینکه ممکن است این تلفات به علت مسمومیت و یا بیماری آنفلوانزا باشد، گفت: اگر علت تلفات مسمومیت باشد روند درمانی دنبال خواهد شد و اگر آنفلوانزا باشد اقدامات خاص و ویژه‌ای در دستور کار اداره دامپزشکی قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه تلفات پرندگان در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد، افزود: تا زمان مشخص شدن جواب آزمایش نمونه برداری نمی‌توان راجع به علت قطعی این تلفات اظهار نظر کرد.

چندی پیش ویروس آنفلوانزا در پرندگان دریاچه کیو خرم آباد مشاهده شد که تمامی پرندگان مبتلا به این ویروس معدوم شدند.


نظر شما
ادامه