کد خبر: ۴۱۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی کشور هشتم اردیبهشت ماه برابر با ۲۸ آوریل که به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی مردم جهان در رابطه با نقش دامپزشکی به نام «روز جهانی دامپزشکی» نامگذاری شده است را به عموم دامپزشکان و سایر مشاغل مرتبط در سراسر جهان تبریک گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» امروز هشتم اردیبهشت ماه ۹۷ با حضور در برنامه «صبح ‌بخیر ایران» به تبیین شعار امسال روز جهانی دامپزشکی پرداخت.

در ابتدای این برنامه که امروز ساعت ۸ از شبکه یک سیما پخش شد، دکتر رفیعی پور هشتم اردیبهشت ماه برابر با ۲۸ آوریل که به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی مردم جهان در رابطه با نقش دامپزشکی به نام روز جهانی دامپزشکی نامگذاری شده است را به عموم دامپزشکان و سایر مشاغل مرتبط در سراسر جهان تبریک گفت.
 
وی سپس با اشاره به شعار امسال "نقش دامپزشکی در توسعه پایدار جهت بهبود معیشت، امنیت و ایمنی غذایی" گفت: این شعار خود گویای وسعت و گستردگی فعالیت های دامپزشکی در حوزه های گوناگون از دامداری، واحدهای تولیدکننده تا کشتارگاه، استحصال، عرضه و بسته بندی محصولات دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم و محصولات مرتبط با هریک از آنها و در انتها استفاده فراورده های دامی سالم در وعده های غذایی و سفره عموم مردم می باشد، این فرایند مستلزم نظارت، پایش و کنترل فراورده های خام دامی توسط متخصصان دامپزشکی در سراسر جهان بوده و جزو حلقه های نظارتی دامپزشکی محسوب می‌شود.

وی افزود: در این بین ده ها بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که می تواند حیات آدمی را با مخاطرات جدی مواجه سازد، لذا دامپزشکی همواره با تلاش بی دریغ و همیشگی خود و رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای از مزرعه تا سفره مانع از بروز چنین رخدادی در جامعه شده است، لیکن نقش دامپزشکی در خط مقدم جلوگیری و کنترل بیماری های دامی، همچنین تامین و تضمین غذای سالم برای جوامع بشری در سراسر جهان انکارناپذیر و بی‌بدیل است.

دکتر رفیعی پور ادامه داد: دامپزشکی به طور چشمگیری با عملکرد شبانه روزی خود بطور مستقیم و بعضاً غیر مستقیم منشاء ایجاد مشاغل مختلفی در حیطه تولید و عرضه فراورده های خام دامی شده است، لذا با ایجاد امنیت غذایی بیشتر بر رونق اقتصادی در این حوزه افزوده می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص اهمیت و اهم فعالیت های دامپزشکی در سال ۹۷ گفت: بدیهی ترین مسئولیت سازمان دامپزشکی کشور، تامین بهداشت عمومی مرتبط با بیماری‌ها و محصولات دامی، حفظ و صیانت از سرمایه های دامی و متعاقب همه ی این خدمات، حراست از امنیت غذایی و بدنبال آن رونق اقتصادی همچنین اهتمام در سهولت گردش واحدهای تولیدکننده می‌باشد.

در پایان رئیس سازمان دامپزشکی کشورگفت: از پروردگار می خواهم به اینجانب و همگی همکارانم در سراسرکشور توفیق خدمت را در این مسئولیت خطیر عنایت نماید و امیدواریم آنچه به عنوان وظیفه به ما محول شده است به درستی و به نحو احسن انجام دهیم.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
حرکت مبارکی است حضور در رسانه ملی مشروط بر اینکه در همین سطح باقی نمانیم و از این فرصت دیده شدن و بیان مخاطرات کار دامپزشکی بهینه استفاده کنیم و حرف را به گوش اهلش برسانیم نه فقط مردم
نظر شما
ادامه