کد خبر: ۴۱۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

به گزارش خبرگزاری رسمی وزارت کشاورزی و دامپزشکی آمریکا، «دکتر سانی پردو» وزیر کشاورزی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه اجازه رسمی انتقال نسخه اصلاح شده و غیر عفونی ویروس بیماری تب برفکی (FMD) را از مرکز بیماری‌های حیوانات Plum Island به آمریکا جهت ادامه انجام کارهای تحقیقاتی واکسن بیماری فوق، صادر نمود.

 

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، ویروس اصلاح شده فوق قادر به ایجاد بیماری نیست و هیچگونه خطری از جهت انتقال بیماری ندارد. با استفاده از این سویه غیر مهاجم می‌توان واکسنی جدید تولید نمود و از وقوع همه‌گیری‌های مهلک پیشگیری کرد.

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، اکنون ژنتیک ویروس تغییر یافته و خاصیت عفونی و بیماریزایی خود را از دست داده است. هم‌اکنون با کمک این سویه کم‌خطر، به راحتی می‌توان در جهت تولید واکسنی جدید در مقابل این بیماری برای حفاظت دام‌ها و پیشگیری از ابتلای آنها بهره برد.

 

همانطور که می‌دانیم این بیماری در دام‌های اهلی بسیار مسری و خطرناک بوده و سالانه باعث کاهش شدید تولید شیر و گوشت و حتی مرگ حیوان شده و در نتیجه ضرر و زیان‌های اقتصادی بسیاری را برای دامدار و در نهایت این صنعت حاصل می‌آورد.

منبع: kticradio.com

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
مثل مسئولین زحمتکش ما. همون واکسن چند سال پیش رو زحمت کشیدن تولید نکردن دامدارها رو بدبخت کردن
نظر شما
ادامه