کد خبر: ۴۱۷۱۰
 

رئیس موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی با اشاره به برنامه های سازمان جهان بهداشت مبنی بر ساخت حدود ٦٠ واكسن جدید در كشورهای در حال توسعه، گفت: بخش خصوصی برای ساخت این واكسن ها وارد عمل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دكتر علی اسحاقی» پیش از ظهر شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی دامپزشكی با تبریك این روز به جامعه دامپزشكی، اظهار كرد: بخش بزرگی از محققان و همكاران ما در موسسه رازی، دامپزشكان عزیز هستند كه نقش مهمی در پیشبرد أهداف و برنامه های موسسه دارند.

وی، با اشاره به اهمیت تحقیقات در موسسه رازی از انجام فعالیت های تحقیقاتی در زمینه توسعه واكسن های جدید خبر داد و گفت: كار بر روی حدود ٢٠ واكسن جدید در دستور كار است و امیدواریم تا پایان سال دو یا سه واكسن به بازار عرضه شود.

دكتر اسحاقی انجام تحقیقات منجر به افزایش كیفیت فرآیند تولید، توسعه تحقیقات منجر به تولید واكسن، توسعه تحقیقات پایه دامپزشكی و تحقیقات فناورانه را از دیگر برنامه های موسسه نام برد و تاكید كرد: موفقیت در این زمینه ها مستلزم تعامل و همكاری بیش از گذشته موسسه رازی و سازمان دامپزشكی است.

وی با بیان اینكه گروه های تخصصی در زمینه تحقیقات فرآورده های جدید در این موسسه تشكیل شده است، افزود: این امر مؤید این است كه توسعه تحقیقات در موسسه رازی مورد توجه است.

رئیس موسسه رازی كه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دامپزشكی در سازمان تات سحن می گفت، به آمادگی موسسه رازی برای همكاری با بخش خصوصی توانمند اشاره كرد و در عین حال گفت: واقعیت این است بخش خصوصی برای حضور و سرمایه گذاری در صنعت واكسن سازی چندان راغب نیست؛ با این حال موسسه رازی از حضور بخش خصوصی توانمند استقبال می كند.

وی با اشاره به اینكه براساس برنامه های سازمان جهانی بهداشت، حدود ١٢٠ واكسن در سال های آینده نیاز داریم كه حدود ٦٠ واكسن از این تعداد باید در كشورهای در حال توسعه ساخته شوند، تصریح كرد: شركت های خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه واكسن به سمت تولید این واكسن ها و فرآورده های مورد نیاز ورود كنند.

 
 
نظر شما
ادامه