کد خبر: ۴۱۷۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از کنترل سازمان دامپزشکی خارج شد، گفت: در زمستان و بهار شاهد حضور پرندگان مهاجر در کشور هستیم که بیماری‌ها را با خود جابه‌جا می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «حبیب‌ الله نیکزادی‌پناه» در خصوص عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کنترل بیماری‌های واگیردار، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور باید در مراکز بهداشتی از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان پیشگیری کند تا جامعه در این زمینه شاهد زیان نباشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: آموزش‌های ترویجی و پیشگیری از بیماری‌ها مشترک بین دام و انسان به نفع جامعه است و از برخی زیان‌ها که قابل جبران نیست نیز جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه با توجه به تلفات سنگین دامداری‌ها و مرغداری‌ها در مقابله با بیماری‌های تب برفکی و آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان قابل قبول بوده است، اظهار داشت: می‌توان گفت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از کنترل سازمان دامپزشکی خارج شد، در زمستان و بهار شاهد حضور پرندگان مهاجر در کشور هستیم که بیماری‌ها را با خود جابه‌جا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان دامپزشکی باید هوشیارتر از گذشته شیوع این نوع بیماری‌ها را پیش‌گیری و پیش‌بینی کند، عنوان کرد: پیش‌گیری از بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام ابتر می‌ماند و کسی به آن توجه ندارد و همین مسئله باعث می‌شود تا شاهد خسارات جبران ناپذیری در کشور باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان دامپزشکی باید آمادگی و عملکرد هوشیارانه‌تری داشته باشد، خاطرنشان کرد: مرغداران کشور در مواجه با بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان خسارات فراوانی را دیده‌اند و باعث شده تا برای واردات تخم‌مرغ مجبور به خروج ارز از کشور باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مدقالچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
نه امکان ندارد - سازمان دامپزشکان مجرب دارد - بخش حاکمیتی سازمان دامپزشکی بسیار قوی است - می خواهید آن را تضعیف کرده و ضعیف جلوه دهید ؟؟؟؟؟؟؟
یک دامپزشک بخش دولتی به هزار دامپزشک بخش خصوصی می ارزد .....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
.................. شما با مرزهای پاکستان چه کار کردید که صبح اشرار نیایند عزیزانمان را به شهادت برسانند بعدازظهرش با امنیت توپاکستان باشند برای بینوایان کولبرچکار توانستید بکنید با ارزی که گران کردید و از دستتان خارج شد چه کردید حال با دامپزشکی ،که این همه مسئولیت با حداقل اختیارات را دارد اینگونه سخن گفتن جفاست شما بگویید ما این اقدامات را برای شما انجام دادیم و آنوقت ما هم پاسخگو باشیم ما اگر قصور داشتیم در اثر عملکرد نامطلوب شما بود که ما را در دستگاه عریض و طویل قدرتمند و سیاسی جهادکشاورزی به حال خود رها کردید. وقتش است که به خودتان بیایید و گذشته را جبران کنید نه اینکه از پشت تریبون مجلس فقط جیغ بزنید و به چالش بکشید
نظر شما
ادامه