کد خبر: ۴۱۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



«دکتر محمودرضا رسولی» مديرکل دامپزشکی استان همدان در جلسه مشترک با حضور رئیس اداره بهداشت و درمان، رئیس اداره محیط زیست و شهردار شهرستان تویسرکان با «موميوند» فرماندار و «دکتر مفتح» نماينده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، مسائل و دستاوردهای مربوط به حوزه دامپزشکی را بررسی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، در این جلسه، دکتر مفتح نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از فعالیت های کارکنان دامپزشکی تقدیر و تشکر کرد و گفت: با وجود کمبودها و محدودیت های اعتباری، در حوزه دامپزشکی شرایط خوبی داشته‌ایم.

وی گفت: بکارگیری بخش خصوصی با مدیریت و نظارت سازمان های دولتی می تواند کمک حال بخش دولتی و حاکمیتی باشد.

دکتر رسولی در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حساسیت مسئولین ارشد شهرستان نسبت به مسائل بهداشتی و دامپزشکی گفت: سالانه بیش از هفت میلیون و 800 هزار نوبت سر واکسیناسیون برای دام های استان انجام می‌گیرد .

وی به کاهش کانون‌های بیماری در سراسر استان اشاره کرد و افزود: هر ساله اکیپ‌هایی برای واکسیناسیون دام های عشایر و بخصوص عشایر شهرستان تویسرکان به مناطق قشلاقی استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان اعزام و در حدود یک میلیون و 600 هزار نوبت سر واکسیناسیون توسط نیروهای دامپزشکی استان همدان صورت می گیرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: با تلاش همکاران، واکسیناسیون تب برفکی را بصورت رایگان برای دام‌های استان انجام داده‌ایم.

وی ارتقاء بهداشت عمومی از طریق نظارت و بازرسی در اماکن تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی را یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی دانست و گفت: در سال گذشته بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان در حدود صد هزار بازدید با صورتجلسه از اماکن مذکور را داشتند.

وی با اشاره به سیاست های کلی سلامت، ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: هر ریالی که در دامپزشکی هزینه شود، هفت ریال در درمان صرفه جویی می گردد لذا جا دارد سازمان‌هایی مثل دامپزشکی در طرح تحول سلامت نیز دیده شود.

در ادامه جلسه دکتر محمودرضا رسولی به توفیقات اداری و فنی کسب شده در سال 96 توسط اداره کل دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: در طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز 1397 مقدار 37 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف انسانی توسط همکاران دامپزشکی خارج شده است.

وی در ادامه به کنترل بیماری آنفلوانزا در استان اشاره کرد وگفت: با تشخیص دقیق و واکنش سریع کانون های محدود ایجاد شده در استان را در مدت زمان کمی جمع آوری کرده از انتشار ویروس آنفلوانزا به مناطق دیگر جلوگیری بعمل آمد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ساماندهی تمامی کشتارگاههای استان در سال 96 خبر داد و گفت: تمامی کشتارگاههای فعال استان مجهز به سیستم پیش سرد بوده و تنها کشتارگاه سنتی استان در شهرستان تویسرکان در حال فعالیت می باشد، به همین خاطر از کلیه مسئولین شهرستان درخواست داریم تا زمان راه اندازی کشتارگاه صنعتی این شهرستان از فعالیت این کشتارگاه سنتی جلوگیری بعمل آید.

در پایان این جلسه مهندس مومیوند فرماندار شهرستان تویسرکان ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه دامپزشکی شهرستان، به جمع بندی مطالب عنوان شده در جلسه پرداخت و مقرر گردید در اسرع وقت تکلیف ساختمان اداره دامپزشکی شهرستان و وضعیت احداث کشتارگاه صنعتی در این شهرستان تعیین تکلیف گردد.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
این محاسبه یک ریال به هفت ریال رو میشه برای امثال بنده هم توضیح بدید؟ چطور به این نتیجه رسیدید؟
یک جمله غلط رو اگر هزار نفر به هزار روش تکرار کنن درست نمیشه. برای مثال نسبت بین هزینه پیشگیری و درمان در بیماری های انگلی ، بروسلوز، انفولانزا و هاری بسیار کمتر از نسبت اعلام شده است.
نظر شما
ادامه