کد خبر: ۴۱۷۲۷
 

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: استان زنجان در زمینه بیماری آنفلوانزای پرندگان پاک بوده و موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» گفت: خوشبختانه استان زنجان جزو 10 استان پاک کشور است که موردی از این بیماری در این استان مشاهده نشده است .

وی به درگیر بودن 22 استان در کشور به بیماری حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: در حاضر این بیماری در کشور کنترل شده است و امیدواریم با حمایت کلیه ارگان های ذیربط در سال جدید نیز موردی از این بیماری مشاهده نشود .

رفیعی پور ادامه داد: زنجان می تواند به عنوان الگو در حوزه قرنطینه، رعایت اصول و نکات بهداشتی و حفظ حریم ها در مرغداری ها به دیگر استان ها معرفی شود که این موضوع  در وزارتخانه و سازمان دامپزشکی کشور پیگیری خواهد شد .

وی با اشاره به وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور گفت: ویروس تب کریمه کنگو در 32 استان وجود دارد که می تواند با آمدن بهار و گرم شدن هوا ازطریق نیش کنه واحشام دام آلوده به انسان منتقل شود .

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: امسال متاسفانه یک نفر از هموطنانمان بدلیل مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست داد .

وی افزود : اگر دامداران به توصیه های کارشناسان توجه کنند و با سم پاشی محل نگهداری دام ها کنه ها را از بین برده و همچنین از ذبح دام درمکانی غیر از کشتارگاهها پرهیز کنند دیگر نباید نگران شیوع این بیماری باشند .

رفیعی پور اضافه کرد: اگر دامی نیز در مناطق عشایری و روستایی ذبح شود افراد باید قبل از استفاده به مدت ۲۴ ساعت در یخچال فریز کرده و بعد آن را مصرف کنند .

 
 
نظر شما
ادامه