کد خبر: ۴۱۷۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:
«جلال محمودزاده» افزود: اکنون مشکل اصلی، سرپوش گذاشتن وزارت جهاد کشاورزی بر شیوع این بیماری در کشور است که خود باعث شیوع بیش از پیش این بیماری در دام‌ها شده است ...
 

حکیم مهر: عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون تب برفکی در حال شیوع در میان دام‌های کشور است اما وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور در حال کتمان این مسئله مهم هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «جلال محمودزاده» با اشاره به تلفات همه ساله بیماری تب برفکی در میان دام‌های کشور، اظهار داشت: سه سال پیش 21 استان کشور درگیر بیماری تب برفکی بود و این بیماری باعث ایجاد تلفات سنگین دام‌های سبک و سنگین شد و امسال نیز دوباره به دلیل ضعف عملکرد وزارت جهاد کشاورزی این بیماری در بسیاری از مناطق کشور از جمله شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی و برخی از شهرهای شمالی این استان، دیده شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون مشکل اصلی، سرپوش گذاشتن وزارت جهاد کشاورزی بر شیوع این بیماری در کشور است که این مسئله خود باعث شیوع بیش از پیش این بیماری در میان دام‌های کشور شده و این در حالی است که اگر این بیماری همچون سه سال گذشته به طور وسیع شیوع پیدا کند، تلفات دام در کشور افزایش یافته و این مسئله باعث افزایش قیمت گوشت خواهد شد.

وی ادامه داد: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی در مقابله با این بیماری مهلک دام، شناسایی کانون‌های آلوده تب برفکی و واکسیناسیون به موقع دام‌ها است که متاسفانه این وزارت‌خانه در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده است.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
احتمالااین آقامعنی کلمه شیوع رابلدهستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
سلام وقتی تصمیم گیرنده شماهستیدوازاشتباهات مدیریتی درس نمیگیرید ................ وضع بهترازاین نمی شود دامداربه دامپزشک گزارش بیماری نمی دهددامپزشک به شبکه والا ماشاالله ...وقتی دام واکسینه شده باواکسن بنجل وبدردنخورهندی دچارتب برفکی میشود جای اعتمادی برای دامدارباقی میماند که به دامپزشکی روآورد دام بیماراودرصورت گزارش چه سرنوشتی دارد درصورت تلفات غرامت میگیرد بیمه دام سروسامان داردوجوابگوی خسارات میباشد واقعاجای تاسف دارد یه مشت حرف ..... فقط جهت تبلیغات ودررسانه دیده شدن
دکتر مرادیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
مشکلات مربوط به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان ها هست که می خواهند مشکلات را لاپوشانی کنند. وبه جای حل مساله صورت مساله را پاک کنند.
مجتبی جوادی....از استان فارس ...شهرستان داراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
متا سفانه ضعف مدیرت مشکلات این چنینی به وجود می آوردد ....من خودم یکی از قربانیان طب برفکی هستم با طلفات بالا....و ضرر زیان زیاد پنج ماه گذشته ...هیچ مدیرتی یا پیگیری از استان خودم و دام پزشکی شهرستانم ندیدم
ناشناس
|
Brazil
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
برادر عزیز جناب دکتر مرادیان فرمودید مشکل از شبکه هاست خیر عزیز مشکل اصلی همان کسانی هستند که با همین لاپوشانی ها اکنون به مراحل بالا رسیده اند و همه ما برای او کف و هورا کشیدیم . اگر رییس شبکه بدبخت بخواهد بیماری را گزارش کند آقایان پوست از کله اش.... و بقیه را خودتان بهتر میدانید.
نظر شما
ادامه