کد خبر: ۴۱۷۴۴


عضو شورای اسلامی شهر حسن آباد گفت: جمع آوری پسماند به صورت غیرقانونی و عملکرد ضعیف دامپزشکی از جمله مشکلات منطقه می‌باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «ضیایی» بخشدار فشافویه در سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری و در کارگروه تخصصی محیط زیست و سلامت با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های موجود در فشافویه گفت: وجود شهرک صنعتی شمس آباد، زندان‌های تهران، مجتمع دام‌گستر و مبادی ورودی ۱۷ استان به پایتخت ظرفیت‌ها و مشکلاتی برای این منطقه ایجاد کرده است.

وی وجود سگ‌های ولگرد در منطقه را از دیگر مشکلات بهداشتی و زیست محیطی عنوان کرد و گفت: این سگ‌ها حامل بیماری‌های واگیر پوستی مشترک بین انسان و حیوان هستند که باعث ایجاد بیماری در منطقه شده‌اند.

در ادامه، «حسین بیگدلی» عضو شورای اسلامی شهر حسن آباد نیز در این جلسه با اشاره به رهاسازی 2 هزار سگ ولگرد در منطقه گفت: این سگ‌های ولگرد از سطح شهر تهران جمع آوری می‌شوند، شبانه در اطراف شهرستان ری رهاسازی می‌شوند.

بیگدلی با اشاره به اینکه جنوب شرقی و جنوبی غربی فشافویه عشایرنشین هستند، افزود: سگ‌های آلوده حاوی بیماری مشترک پوستی بین انسان و دام هستند که باعث آلوده کردن سگ‌های گله، دام‌ها و بیماری امسال می‌شود.

وی بیان کرد: دامپزشکی در منطقه ضعیف عمل می‌کند و با نبود امکانات مواجه هستیم به طوری که اکثر ساکنان این منطقه به بیماری تب مالت مبتلا شده‌اند.

بیگدلی با بیان اینکه این منطقه مبادی خروجی و ورودی ۱۷ استان به تهران را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: کامیون‌های حامل دام از جنوب کشور و بدون هیچگونه نظارت و قرنطینه‌ای از این مسیر وارد تهران می‌شوند و با توجه به اینکه هیچ نوع نظارت و قرنطینه‌ای بر روی این دام‌ها انجام نشده به انواع بیماری‌ها مبتلا هستند و تلفات دامی زیادی برای منطقه به دنبال دارند.

عضو شورای اسلامی شهر حسن آباد با بیان اینکه سال گذشته بسیاری از دام‌ها بر اثر تب برفکی تلف شدند، اظهار داشت: داروهای دامپزشکی کارآیی لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه شهر فشافویه به زباله دان تهران تبدیل شده است، گفت: سگ‌های ولگرد و عملکرد ضعیف دامپزشکی از جمله مشکلات منطقه می‌باشد.


 
 
نظر شما
ادامه