کد خبر: ۴۱۷۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: عملیات پیشگیری و مهار آنفلوانزای پرندگان که پارسال 64 کشور جهان را درگیر کرد، در ایران به خوبی و به صورت منسجم انجام شد ...



حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خطر گسترش ویروس تحت تیپ جدید آنفلوانزای فوق حاد H5N6 که انسان را درگیر می‌کند با اقدامات به موقع و پیشگیرانه در ایران مهار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز دوشنبه در مراسم تقدیر از دست اندرکاران مهار و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی گفت: این ویروس خطرناک که علاوه بر دام قابلیت بالای سرایت به انسان را نیز داشت پارسال در یکی از مناطق استان گیلان مشاهده شد.
 
وی ادامه داد: با سرعت عمل ستاد پیشگیری و مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان و کشور از گسترش این نوع ویروس جلوگیری شد. ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که ظرف دو سال اخیر کشور را درگیر کرده از نوع H5N8 است که خطر همه گیری انسانی آن پایین است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: همه گیر نشدن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ در ایران است تاثیر مثبتی در امنیت روانی تامین تخم مرغ کشور داشت.

وی افزود: عملیات پیشگیری و مهار آنفلوانزای پرندگان که پارسال 64 کشور جهان را درگیر کرد، در ایران به خوبی و به صورت منسجم انجام شد و خوشبختانه در سال جدید نگرانی از بابت اپیدمی آنفلوانزای پرندگان نخواهیم داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: همواره در آماده باش هستیم و در پیش گیری از بیماری ها توفیقات خوبی کسب کردیم

«دکتر احمد شریعتی» افزود: در ابتدا به شعار امسال جامعه جهانی دامپزشکی اشاره می کنم که نقش دامپزشکی در معیشت و امنیت غذایی و سلامت جامعه اشاره دارد.

وی گفت: اساس نیازمندی های جامعه ما غذا، امنیت، سلامت و اشتغال است به گونه ای که در بسیاری از تولیدات دامی، استان ما دارای رتبه های اول تا سوم است و دامپزشکی در جهت حمایت از کالای ایرانی و تولید ایرانی در این زمینه نقشی مهم و اثرگذار را دارد.

شریعتی خاطرنشان ساخت: مسائلی که در پدافند زیستی مطرح می شود مسایلی هست که دشمن ساخت یا انسان ساخت هستند. شاید نشود آنفلوانزا را در این راستا قرار داد اما با همکاری سپاه و سایر نهادهای اجرایی و انتظامی و قضایی توانستیم مشکل را در اولین مراحل برطرف کنیم و با همکاری بسیج سازندگی توانستیم بر این مشکل فایق آییم.

وی افزود: ما در حال آماده باش همیشگی هستیم درباره همه بیماری ها و نه تنها آنفلوانزا و همچنین در حوزه بیماری های دامی نیز موفقیت های خوبی داشتیم در حوزه تب برفکی و شاربن با هماهنگی و همکاری که شد توانستیم سال را با کم ترین خسارات به پایان ببریم.

شریعتی عنوان داشت: در بحث نظارت بر سلامت و امنیت غذایی نیز سالانه در حدود 31 میلیون زایر میهمان مشهد هستند که این جمعیت قطعا نیازمند غذای سالم هستند و اگر می بینید که مشکلی پیش نمی پاید حاصل زحمات شبانه روزی همکاران ما در بخش های مختلف نظارت در کنار سایر نهادهای همکارهست و یادآوری می کنم که مرزبانان نوروزی ما در تمام تعطیلات به صورت آماده باش بودند و ما در هیچ حوزه ای کمبود نداشتیم.

وی با اشاره به گزارش اقدامات نوروزی دامپزشکی استان گفت: در نتیجه تلاش های همکاران من در سراسر استان و درایام نوروز 8500 بازدید از مراکز مرتبط انجام شده 70 تن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف را ضبط نموده و 114 متخلف را به مراجع قضایی ارجاع دادیم و 13 مرکز مختلف را در حوزه امنیت غذایی پلمب کردیم.







انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
مگه پرنده ای هم باقی مونده. ما مشکل رو حل نمی کنیم .ما صورت مسئله رو پاک می کنیم بعدش میگیم مشکل رو حل کردیم.
اکبر هاشمی
|
Germany
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
بابا مگر مرغداري مانده؟
مگر مرغی مانده؟ الحمدلله یک عالمه دامپزشک بیکار جویای کار؟
ای کاش به جای دامپزشکی پرستاری یا بهداشت محیط خونده بودم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
این توصیه رییس جمهور محترم است که باید به مردم امید داد یعنی قبلا امنیت بود و اخیرا امید هم اضافه شد فلذا همکاران اینقدر ننالند.صبح بربری با امید،نهار نون سنگگ با امید و شام را باگت با امنیت میشه سپری کرد و شاکر بود.کار چیه؟ درآمد چیه؟ازدواج چیه؟!!!
الان تمام دنیا بهم ریخته و‌متلاشی شده است اما ما خوشبختانه هم امید داریم و هم امنیت که هیچ جای دنیا وجود ندارد.شاکر باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
نه تنها هیچ مرغ تخمگذار بلکه هیچ تخم مرغی هم وجود نداره که باعث اپیدمی بیماری بشه . اگر هم کانونی پیدا شد به خاطر وجود مرغ های گوشتیه قبلیه. کشور از وجود آنفلوانزا و مرغ و تخم مرغ عاری شده. خیلی ممنون از تلاش شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
ما بیشتر نگران ( بو....ق ) ییم .تا نگران آنفلوانزا
نظر شما
ادامه