کد خبر: ۴۱۷۴۸



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از مرزبانان سلامت در خراسان رضوی در جمع مدیران استان اظهار داشت: اقدامات خراسان رضوی در پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان را مدل سازی کنید و به عنوان الگوی موفق پیشگیری از بیماری به سایر استان ها معرفی کنید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «امیر حسین قاضی زاده هاشمی» در مشهد اظهار داشت: حوزه بهداشت و سلامت باید حوزه بی‌رحمی باشد، چرا که برای تامین سلامت جامعه، برخی فعالیت‌ها نظیر معدوم‌سازی‌های گسترده در دام و طیور را باید به انجام برساند تا جامعه از خطر و آسیب مصون بماند.

وی گفت: هر بار که همه‌گیری رخ می‌دهد و معدوم سازی زیاد می‌شود ضمن تشکر از دامپزشکی خواستار این تقویت این نهاد می‌شویم و برخورد جدی این سازمان را با متخلفان خواستاریم چرا که سلامت انسان ها قابل تعارف نیست و با پیش گیری از بیماری های مشترک می توان سلامت جامعه انسانی را نیز در این بخش تامین نمود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری چه بسا نیاز باشد به کشورهای همسایه هم برویم و پیشگیری را از آنجا شروع کنیم و مرزهای سلامت را از آنجا محافظت کنیم تا کشور دچار بحران نشود.

قاضی زاده خاطرنشان ساخت: مدیران خراسانی مدیران موفقی در کشور هستند و امیدواریم با حضور دکتر رفیعی پور توفیقات بیشتری را در سازمان دامپزشکی کشور شاهد باشیم.

عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: سازمان‌های دامپزشکی و محیط زیست باید با قدرت عمل کنند چرا که جزء سازمان های پدافندی هستند و هرگونه قصور آنها در تامین سلامت مردم مخاطره آمیز است.

همچنین در این مراسم معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی و سرپرست دادسرای ناحیه ۷ مشهد گفت: کار صحیح در دامپزشکی عبادت بزرگ و جهادی و همانند کار مدافعان حرم است.

«جواد جاوید نیا» اظهار داشت: تلاش‌های شبانه روزی دامپزشکی را شاهد هستیم و مواردی را می بینیم که امیدواریم با همین مدیریت جهادی کارهای باقی مانده هم انجام شود و همین جا مراتب تشکر و قدردانی خود را از دامپزشکی اعلام می‌کنم.

قاضی جاویدنیا افزود: در بحث امنیت غذایی تاکیدهای فراوانی در دین مبین اسلام صورت گرفته و در این مساله با کسی تعارف نداریم.

وی گفت: اغلب بیماری‌های جامعه انسانی ناشی از نوع غذاست و این مورد اهمیت کار دامپزشکی را نشان می‌دهد و تفکر در آیات قرآنی مرتبط با سلامت غذایی جامعه نیز نشان دهدنه اهمیت این موضوع و حساسیت آن است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: در بحث تعامل دستگاه قضایی با دامپزشکی اعتقاد داریم این تعامل بایستی روزافزون شود و شواهد نشان می دهد هر جایی دستگاه قضایی ورود پیدا کرد توفیقات دستگاه اجرایی زیادی حاصل و خدمت رسانی به مردم هم تسهیل شد.

جاویدنیا یاد آور شد در سطح جهانی نیز ۴ عنصر در بحث امنیت غذایی برشمرده شده است و اعتقادداريم اگر مدیران به وظایف خود عمل کنند می توانیم به امنیت غذایی برسیم.

فراهم بودن تولیدات دام و طیور، دسترسی مردم به غذای سالم, مطلوبیت غذا و پایداری خدمات در این بخش از جمله شاخص‌هاست.

وی افزود: اگر بدون توجه به مسایل سیاسی و جناحی و شایسته سالاری خدمت انجام شود همه مردم از آن بهره مند خواهند شد و ما در دستگاه قضایی به دنبال چیزی جز اجرای دستورالعمل های سازمانی نیستیم.

قاضی جاویدنیا افزود: با همکاری و تعامل دستگاه قضایی و دامپزشکی و سایر نهادهای مرتبط توانستیم از ورود بیش از ۳۴ تن گوشت غیرقابل مصرف به استان جلوگیری کنیم.

سپس رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در این مراسم چنین اظهار داشت: مسئولیتی که بر عهده سازمان دامپزشکی هست مسئولیت سنگین و بزرگی است.

«رضا شیران خراسانی» اعلام کرد: جمعیت در این کره خاکی به شدت در حال ازدیاد هست و در کشور ما هم اگر آمار را ببینیم بر اساس نرخ رشد در بعضی از مواقع نرخ رشد از متوسط جهان هم بیشتر است لذا مسئولیتی که بر عهده سازمان دامپزشکی هست مسئولیت سنگین و بزرگی است.

وی گفت:مسئولیت دامپزشکی در حوزه امنیت غذایی در تامین سلامت آحاد جمعیت کره خاکی و نیز در پیشگیری از بیماری‌های دامی و انسانی و همچنین در بحث بالا بردن نرخ بهره وری در تولید محصولات دامی بسیار تعیین کننده است.

شیران خراسانی یادآور شد: ما در برنامه ششم هم به بحث به نژادی توجه ویژه کردیم؛ گرچه امروز در حوزه محصولات تراریخته و به زراعی، به نژادی و علوم ژنتیک ظرافت و خطوط مرزی بسیار ظریفی هست اما ناچار هستیم که به سمتی برویم تا در حوزه دام برای تامین امنیت غذایی و سلامت مردم این کشور به سمت به نژادی حرکت کنیم.




نظر شما
ادامه