کد خبر: ۴۱۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در دفتر ارتباطات مردمی این نماینده دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، در این دیدار «علی اکبر کریمی» با بیان اینکه اولین بعد مهم فعالیت حوزه دامپزشکی تلاش برای سلامت انسان ها و ارتقای آن و نکته دوم اهمیت کار دامپزشکی بواسطه تاثیری است که در اقتصاد دارد، افزود: در مجموع ارزش اقتصادی و سهم فعالیت دامپزشکی در اقتصاد و تولید ملی بسیار بالا و مهم است.

کریمی با اشاره به خسارات اقتصادی بیماری تب برفکی و آنفلوانزا اظهار کرد: بروز هرگونه خسارت در حوزه دامپروری اعم از دام و طیور می‌تواند خسارت‌های سنگینی را به فعالان اقتصادی و اقتصاد ملی وارد کند.

کریمی تصریح کرد: حساسیت کنترل و نظارت بر حوزه دام و طیور مسئله‌ای بسیار مهم است و این موضوع در سایر بخش‌های اقتصاد هم موثر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در حوزه دام و طیور در بخش تولید و صادرات نقش پررنگی دارد و بیش از سهم جمعیتی‌مان در اقتصاد ملی سهیم بوده و یکی از قطب‌های تولید مواد پروتئینی هستیم لازم است که چرخه فعالیت مان در صنعت دام و طیور نیز کامل باشد.

کریمی نبود کشتارگاه صنعتی دام در اراک و استان را زمینه ساز از دست رفتن بخش زیادی از ارزش افزوده صنعت دام و طیور عنوان کرد و گفت: وقتی دام به صورت زنده از استان خارج می‌شود در واقع ارزش افزوده فراوانی از استان خارج شده است، براین اساس باید با جدیت به دنبال ایجاد امکان احداث کشتارگاه صنعتی دام در استان باشیم.

وی با بیان اینکه شهر داوودآباد به دلیل برخورداری از دامداری‌های زیاد این ظرفیت را داراست افزود: متقاضیانی هستند که به اینکار تشویق شده‌اند که اولین کشتارگاه صنعتی دام را در این شهر ایجاد کنند. اینکار هم باعث حفظ و توسعه اشتغال شده و هم عامل تولید ثروت و ارزش افزوده و حفظ زنجیره صنعت دام در استان می‌شود.

شانقی با بیان اینکه وظایف دامپزشکی از دو بعد بهداشتی و اقتصادی اهمیت دارد و تامین بهداشت دام و کنترل بیماری های دام و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بسیار مهم است، نظارت بر سلامت خوراک دام، نظارت بر اماکن تولید دام، نظارت بر تولید، توزیع و حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی و ... را از وظایف دامپزشکی عنوان کرد و افزود: دامپزشکی در بعد بهداشتی وظایف سنگینی را برعهده دارد که در نهایت به حفظ بهداشت عمومی و تامین پروتئین سالم برای مردم منجر می‌شود.

وی به کنترل بیماری آنفلوانزا و کاهش خسارات وارده آن در سال 96 اشاره کرد و گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی استان بخصوص پدافند غیر عامل استانداری در سال 96 تا 50 درصد خسارات بیماری آنفلوانزا را کاهش دادیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

شانقی کمبود اعتبارات، غیر نقدی و اسنادی بودن آنرا یکی دیگر از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: تخصیص پروژه های دامپزشکی با توجه به اینکه این اداره با بهداشت و سلامت مردم سر و کار دارد باید به صورت 100 درصدی و نقدی انجام شود.

وی با بیان اینکه باید در استان 181 عامل بیماری زا را رصد کنیم، در خصوص وضعیت بیماری‌های استراتژیک دامی گفت: در حوزه تب برفکی در پایان سال گذشته افزایش کانون داشتیم ولی در سال جاری خوشبختانه تنها چند کانون ثبت شده و میزان این بیماری کاهش یافته است.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
دوصد گفته را چون نیم کردار نیست اقدام لازم است درست ما رعیتیم ولی جزءتحصیلکرد هاشون هستیم لفاظی به درد مردم عادی میخورد نه ما
نظر شما
ادامه