کد خبر: ۴۱۷۶۸



رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور این استان اصفهان گفت: مزرعه زرین گستر فریدن، بزرگترین واحد پرورش مادر بوقلمون کشور به تولید رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، این مزرعه با ظرفیت 7500 قطعه و تولید بالغ بر یک میلیون قطعه جوجه گوشتی یک روزه بوقلمون در یک دوره پرورش فعالیت خود را از سال 1396 آغاز نموده است .

وی در ادامه افزود : جوجه‌های تولیدی که هیبرید بی یو تی 6 پریمیوم هستند از لحاظ وزنی در رده متوسط و متناسب با بازار مصرف ایران می‌باشند .

همچنین در ادامه گفت : پرورش بوقلمون به شیوه صنعتی و امروزی برای نخستین بار به سال 1350 بر می گردد . این صنعت از سال 1382 با نگاهی فراگیر با حمایت دولت و اقدامات برنامه ریزی شده وارد مرحله جدیدی گردیدکه علی رغم تولید عمر کوتاه خود از رشد کمی مطلوب و پرشتابی برخوردار بوده است .

استان اصفهان با ظرفیت جوجه ریزی 650 هزار قطعه در هر دوره پرورش بزرگترین تولید کننده گوشت بوقلمون کشور می باشد. و از آنجایی که عمده جوجه های یک روزه از خارج کشور وارد می شود ، تولیدات این واحد تولیدی در راستای سیاست برنامه توسعه ششم ، که تولید حداقل 3 میلیون قطعه جوجه از مزارع مادر بوقلمون داخل کشورمی باشد انجام گرفته است .

«دکتر کرد آبادی» در ادامه گفت : نظارت های بهداشتی گله های مادر بوقلمون در تمامی مراحل از ورود جوجه یک روزه مادر تا زمان تولید تخم نطفه دار و جوجه یک روزه بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور، در بازه های زمانی 45 و 90 روزه با انجام آزمایشات دوره‌ای شامل : MG,MS,MM,ND,H5,H7,H9,TRT,REO تا پایان دوره تولید انجام می‌پذیرد.

او در پایان به تولید کنندگان این صنعت توصیه نمود : با توجه به اینکه بوقلمون یکی از حساس ترین گونه پرندگان به آنفلوانزای فوق حاد می باشد، شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای را با دقت نظر بیشتری در مزارع خود اعمال نمایند.


نظر شما
ادامه