کد خبر: ۴۱۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


تیمی از محققین بریتانیایی در تلاشند تا با افزایش ضخامت و مقاومت کوتیکول تخم مرغ، ظرفیت محافظتی این فرآورده پروتئینی با ارزش را افزایش دهند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، اغلب افراد بر این باورند که تخم مرغ بخوبی در طبیعت بسته‌بندی می‌شود و نیازی نیست تا در مورد روند تشکیل و بهبود آن صحبتی به میان آورده شود اما به نظر می‌رسد تا محققین موسسه Roslin موفق به درک نکاتی شده‌اند که می‌تواند سبب بهبود این بسته بندی شود .

این گروه از دانشمندان دریافته‌اند که بهبود کیفیت کوتیکول تخم مرغ می تواند رخداد آلودگی‌های عمودی منتقله از مرغ به تخم مرغ را کاهش دهد. این محققین در تلاشند تا با انتخاب ژنتیکی به تقویت این پوسته داخلی بپردازند. کوتیکول، که ۱.۵ تا دو ساعت پس از تشکیل پوسته در بدن مرغ ایجاد می‌شود، نه تنها بعنوان یک تنظیم کننده مبادله گازی درون تخم مرغ عمل می‌کند، بلکه نخستین خط دفاعی در برابر نفوذ عوامل میکروبی نیز محسوب می‌شود .

در آن دسته از پرندگانی که در محیط‌های چالش برانگیز زندگی می‌کنند، کوتیکول تمایل به ضخیم شدن دارد، که نشان دهنده نوعی فشار تکاملی است، ویژگی خوبی که در مرغ‌های تخمگذار صنعتی، حذف شده است. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد تا عوامل محیطی، استرس، هورمون‌ها و سن مرغ نیز می‌توانند بر کیفیت کوتیکول تاثیرگذار باشند .


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر خسته
|
Germany
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
انتقال عمودی؟؟؟ انتقال عمودی از مرغ به تخم مرغ! این نوع انتقال egg transmission نام داره. Vertical transmission اشاره به انتقال از مرغ به تخم مرغ داره و این تیتر خبری برای این مطلب اشتباه هستش
نظر شما
ادامه