کد خبر: ۴۱۸۱۰



یک کودک هفت ساله در روستای حکان در شهرستان رزن بر اثر حمله چهار قلاده سگ دچار جراحات بدنی شدید شد و متأسفانه در اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان رزن، «دکتر علی طاهری» رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان گفت: بدنبال دریافت گزارش حمله چهار قلاده سگ، اکیپ بررسی‌های اداره دامپزشکی رزن سریعاً به روستای حکان مراجعه نموده وپس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد یک کودک خردسال از جمله مصدومین این حادثه می‌باشد که از ناحیه پشت و گردن دچار صدمات جدی شده و به سرعت به بیمارستان ولیعصر رزن منتقل شده ولی به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.

وی افزود: اکیپ بررسی‌های اداره دامپزشکی پس از جدا نمودن سر سگ‌ها و انجام نمونه‌گیری، لاشه‌ها را بصورت بهداشتی در محوطه بیرون روستا در چاله‌های کنده شده توسط بیل مکانیکی در عمق دو متری با آهک پاشی دفن و نمونه گرفته شده را به انیستیتو پاستور جهت انجام آزمایشات تشخیصی ارسال کردند.

دکتر طاهری گفت: بیماری «هاری» مشترک بین انسان و دام است که می تواند از دام و یا حیوانات درنده آلوده به انسان و یا دام سالم منتقل شود.

وی اظهار داشت: چنانچه سگی در روستا فاقد صاحب و یا شناسنامه باشد پس از واکسیناسیون علیه بیماری هاری شناسنامه دار می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن گفت: کسانی که دارای سگ و یا توله آن هستند برای سلامتی خود و اطرافیان نسبت به واکسیناسیون آن علیه بیماری هاری اقدام کنند و در صورت مشاهده علائم پرخاشگری، گوشه گیری، روان پریشی و هرنوع رفتار غیرعادی مورد را به دامپزشکان اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دامی نباید بدون نظارت دامپزشکان خرید و فروش شود چرا که ممکن است دام‌های خرید و فروش شده بدون نظارت دارای بیماری‌های مشترک بین انسان و دام باشد و دام‌ها و یا افراد سالم را نیز آلوده به بیماری کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دامداران و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار غیر عادی از حیوانات خانگی، دام ها و سگ ها و حمله دام های درنده بلافاصله مورد را با شماره 1512 دامپزشکی سطح استان گزارش دهند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن در پایان گفت: در محل وقوع حادثه کلاسی آموزشی-صحرایی برای اهالی روستا توسط دکتر قربانی با عنوان آشنایی با بیماری هاری و نحوه برخورد با مصدومین آن جهت کاهش نگرانی اهالی روستا و آمادگی ایشان برای مقابله با حوادث مشابه دائر گردید.


 
 
نظر شما
ادامه