کد خبر: ۴۱۸۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه دشت ورامین توانایی تأمین گوشت مصرفی تهران را دارد، گفت: واردات گوشت زیبنده کشور نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت٬ «سیدحسین نقوی‌حسینی» درباره وضعیت تولید گوشت در کشور، گفت: امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، به سال تولید داخلی مزین شده است و این در حالی است که یکی از محصولات استراتژیک کشور تولیدات کشاورزی و دام‌پروری است.

 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گندم، جو، گوشت، شیر و انواع لبنیات جزو کالاهای اساسی و غذایی شهروندان تلقی می‌شود؛ بنابراین اگر خواهان عملیاتی شدن شعار سال هستیم باید تولید داخلی را در اولویت قرار داریم.

نقوی‌حسینی افزود: واردات گوشت از برزیل با توجه به سابقه تاریخی که ما در صنعت دام‌پروری داریم، بسیار ناراحت‌کننده است، زیرا گوشت جزو کالاهای اساسی برای سفره غذایی شهروندان است؛ بنابراین باید نگاهی درخور کالاهای اساسی برای حمایت از تولید در دام‌پروری‌ها در کشور داشت.

 وی ادامه داد: دشت ورامین آمادگی لازم را برای تأمین گوشت مصرفی تهران را دارد و ما در این ارتباط مذاکراتی با مسئولان مربوطه برای انعقاد قرارداد با دامداری‌های ورامین داشته‌ایم، اما متأسفانه اراده‌ای برای حمایت از تولید داخلی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: برای حمایت از دامداران در چرخه تولید باید بازار فروش برای دامداران ایجاد کرد تا دامداران بتوانند محصولاتشان را با نرخ مناسب بفروش برساند، اما زمانی که بازار فروش مناسبی برای دامداران توسط دولت مهیا نمی‌شود، مشخص است که دلالان با نفوذ به بازار گوشت به نوعی سود را می‌بلعند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشت ورامین توانایی تأمین گوشت مصرفی تهران دارد، یادآور شد: واردات گوشت زیبنده دامداری کشور نیست.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
دقیقا. وقتی خودت پرواریتو میفروشی ولی میری از مراکز عرضه گوشت بگیری تنها چیزی ک عایدت میشه شوکه شدن بخاطر اختلاف قیمتی چیزی ک فروختیو چیزی ک داری میخری هست.
ناشناس
|
France
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
زیبنده این کشور نیست که دلالان بیرحمانه قیمت گوشت را بالا ببرن و شما هم فقط خالی تر شدن سبد غذایی مردم را نظاره کنید و فقط افسوس بخورید آیا میدانید هم یا الان قیمت گوشت چنده .خدایی نمیدونی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
بزودی گدایی هم زیبندمون میشه
نظر شما
ادامه