کد خبر: ۴۱۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در جلسه ستاد آنفلوانزای استان گفت: بایستی سیستم قرنطینه نهادینه شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، صبح امروز جلسه ستاد آنفلوانزای استان با حضور «جلالی» معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و جانشین رئیس ستاد انفلوانزای استان، «قانعی» رئیس ستاد اجرایی آنفلوانزای فوق حادپرندگان، مدیر کل دامپزشکی استان، «طلایی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری، مدیریت بحران، رئیس نظام دامپزشکی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی، نمایندگانی از دادگستری، مرکز بهداشت، علوم پزشکی، حمل و نقل، صندوق بیمه کشاورزی و مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم گذار استان در سالن جلسات فرمانداری فم برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی از برگزاری جلسات درسال گذشته و اقدامات پیشگیرانه از بیماری آنفلوانزا در سال 97 ارائه نمود.
 
مسئول اداره طیور دامپزشکی استان نیز با ارائه پاورپوینت مناطق درگیر شده استان با بیماری آنفلوانزا رابه نمایش گذاشته و در مورد اقدامات دامپزشکی در این زمینه و تشکیل کمیته‌های مربوطه مانند کمیته ساماندهی کود، کمیته اصلاح ساختار مرغداری‌ها، کمیته ساماندهی خوراک دام و... توضیحات مفصلی بیان کرد.

در ادامه «دکتر رفیعی» مدیرکل دامپزشکی استان، درخصوص همفکری‌ها، تصمیمات صورت گرفته و خط مشی استان که در 76 مصوبه به تصویب رسیده مطالبی عنوان و اظهار داشت: بایستی توسط 5 کمیته مشخص شده، نسبت به اجرایی شدن این مصوبات اقدام لازم به عمل آید.

سپس قانعی رئیس ستاد اجرای آنفلوانزای فوق حادپرندگان کشور با تشکر از حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری قم اظهار داشت: در استان قم فعالیت و همکاری خوبی وجود دارد و بایستی از این پتانسیل در وقوع بیماری‌ها استفاده بهینه صورت گیرد.
 
وی گفت: اگر با جوجه‌ریزی غیرمجاز برخورد نشود، اگر به موقع نسبت به حذف مرغ‌های با سن بالا اقدام نشود، و اگر با پاکسازی مرغداری‌ها و از ورود غیرمجاز طیور به استان برخوردی جدی نشود، راه بجایی برده نخواهد شد.
 
قانعی درخصوص موارد ذکر شده از معاون سیاسی امنیتی استانداری قم درخواست نمود تا دامپزشکی را یاری نماید.

عروجی مدیرکل ستاد بحران استان سخنران بعدی بود که درمورد اعتبارات کم استانی مطالبی بیان و اظهار داشت: بایستی اعتبارات پیشگیرانه اختصاص یابد و نباید منتظرباشیم تا بیماری ورود پیداکند بعد تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل اسنانداری قم نیز در ادامه گفت: بایستی با تراکم مرغداری‌ها برخورد شود و نسبت به استانداردسازی و تغییر کاربری مرغداری‌ها اقدامات ضروی انجام گیرد.

سپس طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: تصمیمات خوبی در سطح ملی و استانی گرفته شده با پیگیری‌های مجدانه‌ای که توسط دکتر قانعی درحال شکل‌گیری است امید است بر مشکلات فائق آییم.

طلایی افزود: دستگاه‌ها باید پای کار باشند، سرعت عمل در برخورد با متخلفین توسط مسئولین قضایی از مطالبات است، حضور مستمر و فعال نیروی انتظامی درمباحث قرنطینه‌ای از درخواست‌های ما بوده است، در برخورد با متخلفین ضعیف عمل کرده‌ایم، شرح وظایف به دستگاه‌ها ابلاغ شده ولی گزارشی از انجام وظایف ارائه نشده است.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از وجود مرغداری‌ها در نزدیکی فرودگاه قم ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: بایستی در این زمینه تصمیمات عاجل اتخاذ شود.

قانعی رئیس ستاد اجرایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اظهارات کوتاهی درخصوص پیگیری‌های مصوبات پیشنهاد نمود یک نفر از طرف ستاد آنفلوانزا جهت پیگیری‌های مصوبات معرفی شود.

در انتهای جلسه، جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم به ایراد سخنرانی پرداخت و در ابتدا ضمن خیرمقدم به میهمانان ناراحتی خود را از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جلسه عنوان نمود.

وی اظهار داشت: بنده در سال‌های گذشته شاهد دغدغه‌ها و استرس‌های مدیران دامپزشکی و جهاد کشاورزی بوده ام؛ زمان آن رسیده که جهانی و منطقه‌ای فکر کنیم. باید از نخبگان جامعه و کشورهای توسعه‌یافته بهره‌برداری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم شور و شوق، همکاری و وفاق مدیران استانی را خوب توصیف نموده و فرهنگ سازی، آموزش و فعال‌سازی بیشتر دبیرخانه ستاد آنفلوانزا را مورد تاکید قرار داد و گفت: درخصوص مرغداری‌های حوزه فرودگاه بایستی اقدام ضروری صورت گیرد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
ایشون مهندس جمالی هستند نه جلالی حکیم مهر نسبتا محترم
نظر شما
ادامه