کد خبر: ۴۱۸۳۱
 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد شیر شهرستان بویراحمد از مخالفت شدید دامپزشکی با عرضه شیر خام و فله ای در مراکز عرضه لبنیات سنتی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر مسعود رجب زاده» در جلسه ستاد شیر شهرستان بویراحمد گفت: فروش و عرضه شیرخام و فله ای در راستای پیشگیری از بیماریهای مشترک به ویژه بیماری تب مالت باید متوقف شود.

وی ورود بیشتر فرآورده های لبنی سنتی از جمله شیر خام را که بدون طی هر گونه مرحله پاستوریزاسیون و میکروب زدایی و به صورت فله ای و به صورت تولید به مصرف از دامداری ها به این نوع مراکز را مناسب ندانست و عنوان کرد: در این فرایند، احتمال افزایش آلودگی ثانویه در شیر وجود دارد.

دکتر رجب زاده ساماندهی و رفع عرضه شیر خام در استان را نیازمند فرهنگ سازی مناسب مصرف در شهروندان دانست و گفت: برای حل این معضل بهداشتی باید تمامی دستگاه های اجرایی از جمله استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، اداره کل دامپزشکی استان را که مجری نظارت بر فرآورده های خام دامی است را یاری نمایند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست از خرید شیر از مراکز سنتی شیرخام جداً خودداری نموده و شیر و محصولات لبنی را بصورت بسته بندی و از مراکز معتبر تهیه و کارگاه های ماست و بستنی بندی شیر مورد نیاز خود را از محصولات پاستوریزه انتخاب نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه