کد خبر: ۴۱۸۴۲
 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصلاح ماده‌ای از برنامه ششم توسعه درباره سهمیه خانواده ایثارگران و جانبازان در کنکور خبر داد و گفت که براساس مصوبه امروز کمیسیون، حدنصاب علمی برای خانواده ایثارگران از ۷۰ به ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «میرحمایت میرزاده» در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان در این جلسه اشاره و اظهار کرد: طبق توضیحات ارائه شده وجود ظرفیت خالی در دانشگاه فرهنگیان یه دغدغه است که باید با تعامل وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و سازمان امور استخدامی این نقد برطرف شده تا از ظرفیت این دانشگاه برای تربیت معلم استفاده شود.

وی افزود: بر این اساس قرار شد هفته آینده نشستی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش در این باره برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی طرح اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه را از دیگر موارد کاری جلسه امروز این کمیسیون عنوان و اظهار کرد: این موضوع درباره سهمیه ایثارگران و خانواده آن‌ها در کنکور است که مقرر شد یک تبصره به این ماده اضافه شود.

میرزاده گفت: این تبصره این‌گونه است که کسب حداقل ۸۰ درصد از حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای تمامی رشته‌محل‌ها الزامی است. این میزان برای برخی از کدرشته‌محل‌های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و برخی رشته‌های علوم ریاضی مشتمل بر فنی و مهندسی در آزمون سراسری و تمام رشته‌محل‌های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی ۸۵ درصد حدنصاب شرایط علمی است.

وی افزود: قبل از این حد نصاب شرایط علمی برای خانواده‌های ایثارگر ۷۰ درصد بود که با این قانون آن‌ها برای قبولی در کنکور سراسری باید بیشتر تلاش کنند. البته سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها برای خانواده‌های ایثارگر تغییر نکرده بلکه سطح علمی از ۷۰ به ۸۰ رسیده است. این تبصره مختص خانواده‌های ایثارگر و جانباز است و سهمیه جانبازان در کنکور تغییری نمی‌کند.

 
 
نظر شما
ادامه