کد خبر: ۴۱۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده
(FDA) ، حداقل ۹ کشور در شیوع اخیر آلودگی سالمونلا در تخم مرغ‌های تولیدی این کشور، درگیر شده‌اند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این کشورها که مقاصد صادرات این محصول بوده‌اند، عبارتند از امارات متحده عربی، هائیتی، باهاما، هنگ کنگ، جزایر کیمن، جزایر ترکس و کایکوس، سنت بارتلمی، سنت مارتین و آروبا .

بر اساس تحقیقات بعمل آمده توسطFDA ، در مجموع ۲۰۷ میلیون عدد تخم مرغ از مزارعی در کارولینای شمالی که منبع این آلودگی بوده است، به نقاطی مختلف ارسال شده است. بازرسین این نهاد بر این باورند که عدم کنترل مناسب جمعیت جوندگان و حضور آنها در سالن‌های پرورش، نقشی تاثیرگذار را در رخداد این آلودگی و شیوع متعاقب آن، ایفا نموده است .

از سوی دیگر، تخمین زده شده است که علاوه بر ۹ کشور یاد شده، ۲۳ ایالت مختلف نیز از این شیوع متاثر شده باشند. بررسی سوابق کنترل آفات، از سپتامبر ۲۰۱۷ تاکنون، موید این موضوع می‌باشد که این آلودگی به صورت مداوم از تاریخ یاد شده در این مزارع وجود داشته است و عدم اقدامی مناسب در جهت کاهش میزان حضور جوندگان در این سیستم‌های تولیدی، منجر به مشکل امروز شده است .


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
قابل توجه کسانی که نظارت بر بهداشت محموله های وارداتی (اعم از تخم مرغ و گوشت های وارداتی را) را لازم نمی دانند یا آن را بر عهده بخش خصوصی می خواهند .

شیوع سالمونلا در 9 کشوری که تخم مرغ وارد کرده اند. مسئله این است!!!
نظر شما
ادامه