کد خبر: ۴۱۸۶۶



«دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور به همراه «بازدار» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دامپزشکی لرستان و همراهان، با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، در این دیدار دکتر صفری ضمن اظهار خرسندی از حضور خود در استان لرستان، به بیان شرح وظایف نظام دامپزشکی پرداخت و نظام دامپزشکی را همسو و مکملی برای بخش دولتی دانست و خواستار توجه ویژه مسئولین استانی و کشوری به آن شد.

وی همچنین به بیان توضیحاتی درخصوص دامپزشکی و نقش مهم آن در جلوگیری از بیماری‌ها پرداخت و مجموعه دامپزشکی را خط مقدمی دراین خصوص دانست.

دکتر صفری به دو موضوع باغ وحش و ساختمان دامپزشکی پرداخت و از استاندار لرستان خواستار استرداد این ساختمان از میراث فرهنگی به دامپزشکی و واگذاری باغ وحش خرم آباد به دیگر دستگاه‌های متولی شد.

در ادامه «دکتر غلامرضا توکلی» مدیرکل دامپزشکی استان لرستان به بیان توضیحاتی در خصوص چگونگی واگذاری ساختمان دامپزشکی در زمان استاندار وقت به میراث فرهنگی پرداخت و با ارائه اسناد و مدارک و اقدامات صورت گرفته دامپزشکی استان با مقامات ارشد استانی، خواستار واگذاری این ساختمان اداری به مجموعه دامپزشکی شد.

وی همچنین با اشاره به موضوع باغ وحش خرم آباد و واگذاری آن به دامپزشکی استان جهت انجام امورات مربوطه طی چندین سال متوالی تاکنون، آن را اشتباه دانست و وظیفه دامپزشکی در قبال باغ وحش را فقط مبارزه بابیماری‌ها در این مجموعه برشمرد.

دکتر توکلی افزود: با توجه به جلسات و مصوبات مربوطه در زمان بازوند استاندار وقت و معاونین ایشان، قرار بر استرداد ساختمان دامپزشکی و تحویل باغ وحش به شهرداری شد که در آخرین جلسه و نشست شهرداری مرکزی خرم آباد قرار براین بود که از20 اسفند 96 باغ وحش تحویل شهرداری گردد.

بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان توضیحاتی در خصوص ساختمان دامپزشکی و باغ وحش خرم آباد، از استاندار لرستان تقاضای بررسی این موارد را نمود و خواستار بازگشت ساختمان مذکور به دامپزشکی و واگذاری باغ وحش به دستگاه مربوطه شد.

در پایان «خادمی» استاندار لرستان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه، اظهار داشت: از اقدامات صورت گرفته در گذشته دفاع نمی‌کنم اما بایستی شرایط وقت را بررسی نمود.

وی همچنین بیان داشت که موضوعات مطرح شده در این جلسه را مورد بررسی قرار خواهند داد.


نظر شما
ادامه