کد خبر: ۴۱۸۶۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان:
«دکتر غلامرضا توکلی» افزود: درمان این بیماری طولانی بوده و احتمال برگشت این بیماری به انسان خیلی زیاد است ...



حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه 50 درصد پرسنل دامپزشکی سراسر کشور به بروسلوز مبتلا هستند و باید واکسن بزنند، چرا که این مهم از طریق تنفس، گوارش و... سرایت می‌کند، ادامه داد: درمان این بیماری طولانی بوده و احتمال برگشت این بیماری به انسان خیلی زیاد است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر غلامرضا توکلی» با اشاره به اینکه کمردرد و سردرد شدید از علائم این بیماری است، اظهار کرد: سال گذشته در ارتباط با بیماری‌های مختلف شش مانور در استان برگزار شد.

دکتر توکلی با بیان اینکه یادآور شد: قدم‌هایی که در ارتباط با کشتارگاه‌های دام و طیور برداشته شده است و مصوباتی در شورای سلامت داشتیم تا کشتارگاه‌های دام استان مجهز به پیش سرد و کشتارگاه‌های طیور به خط دو مجهز شوند.

وی تأکید کرد: اگر پیش سرد ساخته شود، 90 درصد بیماری‌ها در استان برطرف می‌شود.

دکتر توکلی با بیان اینکه امسال 12 کانون آنفلوآنزا در استان داشتیم، افزود: این کار را به خاطر تهدید و خطر انسانی انجام دادیم.

وی در مورد مقابله با بیماری تب کریمه در استان اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با این بیماری سم‌پاشی است تا بتوانیم کنه‌ها را از بین ببریم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه دامپزشکی در بحث تب مالت (بروسلوز) قدم‌های بزرگی برداشته است، افزود: در بحث مقابله بروسلوز اولین قدم واکسیناسیون است و این مهم انجام شد و روستائیان و عشایر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

توکلی بیان کرد: خوشبختانه سال 96 نسبت به سال 94، شاهد کاهش 100 درصدی مبتلایان بروسلوز انسانی در استان بودیم.

وجود ریزگردها مشکلات گوارشی برای دام‌های سبک ایجاد کرده است

در ادامه، دکتر مرادی معاون دامپزشکی لرستان گفت: با ورود ریزگردها به استان مشکلات برای پرورش طیور ایجاد و مصرف داروهای آن‌ها بیشتر شد.

وی ادامه داد: وجود ریزگردها مشکلات گوارشی برای دام‌های سبک ایجاد کرده است.

معاون دامپزشکی لرستان در رابطه با نظارت روی قصابی‌های استان گفت: روی این قصابی‌ها نظارت کامل وجود دارد و در کشتارگاه‌ها نیز دامپزشک و روحانی برای رعایت بهداشت و ذبح اسلامی وجود دارد.

نگهداری 24 ساعت گوشت قرمز قبل از مصرف در یخچال

وی با تأکید بر اینکه گوشت قرمز باید قبل از مصرف 24 ساعت و بافت‌های توپر مانند جگر و مغز باید 48 ساعت در یخچال نگهداری شود تا PH آن‌ها پایین بیاید، افزود: برای واکسیناسیون دام دو نوع واکسن آبی و روغنی داریم، ایمنی دام با واکسن آبی 4 ماه و روغنی 6 ماه است و مهرماه گذشته عملیات واکسیناسیون روغنی را برای شهرک دام چگنی انجام دادیم، البته مشکل این شهرک نبود قرنطینه است.


 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
در موضوع آلودگی پرسنل خصوصا جدیدها، انتقال از طریق گوارش فراورده های سنتی در روستاها را جدی تر بگیرید.
دکترجان 50 درصد را از کجا آوردی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
در مملکت ما ارایه آمار خلاف واقع پیگرد قانونی ندارد.در ضمن پرسنل ادارات کل که سال به سال قدم به روستا و دامداری نمیگذارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
چرا اسمی از واکسیناتورای بدبخت که هر ساله با این واکسن در ارتباطن برده نمیشه که در اثر کوچکترین سهل انگاری به راحتی با رفتن نوک سرسوزن به بدنشون مبتلا میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟کل پیشگیری از این بیماری مستقیما با همکاری این قشر زحمتکش در واحد مبارزه انجام میشه که هیچکس دنبال یه راه حل برای مبتلا نشدن این افراد نیست!!!!!!!!واقعا متاسفم
دولت عقب تر از ملت!!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
تو ایران،مسئولین وقتی راهی برای حل مشکل یا مسئله پیدا نمی کنند،دست به آمار و حرفای ........ من درآوردی می زنند.با این طرز فکر که مردم هم که همان مردم ساده لوح دهه سی هستن!!!!نه بابا الان بچه کامپیوتر رو به پدرش یاد می ده.تو هر خونه دو تا فوق لیسانس،سه تا دکترا هست.فقط دولت خودش رو نمی تونه با مردم دهه جدید وفق بده. ......................
مهران ریاحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
سلام خدمت استاد بزرگوار جناب دکتر غلامرضا توکلی
از جنابعالی به خاطر زحماتی که در دامپزشکی اصفهان کشیدید صمیمانه تشکر می کنم
و از این که به فکر سلامتی همکاران هستید کمال تشکر را دارم
امیدوارم هر کجا هستید موفق ، شاد و پیروز باشید .
دکتر مهران تاجمیر ریاحی
ناشناس
|
France
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
کاش میشدی تخصصی تر میگفتی آمار ابتلا بسیار بالاست ولی این به معنای آن است که خیلی ها تیتر بروسلوز را در آزمایشات داشته ولی از نظر بالینی درگیر محسوب نمیشوند ولی خوب با عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
چگونه با ساخت پیش سرد در کشتارگاه 90 درصد بیماریها برطرف می شود. بنابراین با ساخت پیش سرد فقط 10 درصد بیماریها باقی میمونه که آنهم با داریت مدیران دامپزشکی قطعا کنترل و ریشه کن میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
با سلام
در گذشته نه چندا دور وقتی نیروی طرح درگیر بروسلوز میشد اداره یه قرادی باهاش میبستن.ولی حالا وقتی کسی درگیر میشه یه فرد از کار افتاده درگیر تب مالت رو تحویل جامعه میدن.
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
آیا برای این آمارها مستندی وجود دارد؟

50 درصد کارکنان مبتلا به بروسلوز؟

100 درصد کاهش بروسلوز؟؟؟؟؟؟!!!!! یعنی ریشه کن کردید؟؟؟؟؟؟؟؟

90 درصد رفع بیماری در پیش سرد؟ میشه اون 10 درصد باقی مونده رو اسم ببرید؟

آقای مدیر کل ، لطفا صحت و سقم آمارهایی که کارشناسانتان برایتان داده اند را کنترل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
ایشون این امار عجیب رو از کجا اوردند؟ ................
نظر شما
ادامه