کد خبر: ۴۱۸۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

پس از چند سال دوری از مجسمه برنزی گوساله و گاو که متاسفانه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مورد سرقت قرار گرفته بود، این مجسمه مجدداً ساخته  و در محل اصلی خود قرار گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، مجسمه های مادیان و کره، گاو و گوساله اثر ارزشمندی است که در هنر مجسمه سازی قابل ارزش هنری خاصی می باشد که حاصل زحمات  هنرمند توانا «حسن ارژنگ نژاد» می باشد. حسن ارژنگ نژاد، نقاش و مجسمه ساز با سابقه و هم دوره و دوست صميمي استاد علي اكبر صنعتي است. مجسمه تمام قد فردوسي در آرامگاه شاعر در توس، نيم تنه يپرم خان- سردار ارمني- در موزه كليساي ارامنه در جلفاي اصفهان، نيم تنه جبار باغچه بان در مدرسه ناشنوايان تهران، نيم تنه  ليمجي مانوكچي زرتشتي- باني معافيت زرتشتيان از پرداخت جزيه در زمان شاه عباس دوم - در مدرسه انوشيروان تهران و نقش برجسته بهرام گور و خسروپرويز در ورودي كاخ ابيض از كارهاي حسن ارژنگ نژاد است.

مجسمه های حیاط دانشکده دامپزشکی  حدود سال 1347 به درسفارش ریاست دانشکده دامپزشکی وقت  دكتر ميمندي نژاد انجام شد. این اثار که با ورق های نازک مس و بصورت چکش کاری ساخته شده است،  در هنر مجسمه سازی دارای اهمیت بسزایی می باشد 

متاسفانه در سالهای اخیر مجسمه گوساله از مادر مورد سرقت قرار گرفت و مابقی مجسمه ها هم به جهت آلودگی های محیطی شکل و شمایل زیبای خود را از دست داده بودند که با  همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران مرمت شد و سپس  توسط هنرمند نیکوکار ابراهیم اسکندری مجسمه گوساله نیز از جنس برنز و با شیوه مومیایی ساخته و در محل قبلی خود نصب شد.

 
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
2
0
این چیکاره نصب نمی کردی بلکم دو روز دیگه دانشکده رو تعطیل میکردند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
1
1
حفظ و مرمت آثار هنری اقدام شایسته ای است که مدیریت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به آن مبادرت کرده و قابل تقدیر است.
محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
1
این آثار متعلق به همه قشر ها میباشد . چون بلحاض تاریخی و هنری اهمیت بسزایی دارد و از بدو تولید این اثار خیلی از فارغ التحصیلان خاطره دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
1
بسیار نیکو و در خور سپاس
نظر شما
ادامه