کد خبر: ۴۱۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور جزئیات حذف آنتی‌ بیوتیک‌ها از چرخه تولید محصولات دام و طیور در کشور را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده قرار بر این است که آنتی‌بیوتیک از چرخه تولید مرغ در کشور حذف شود، آیا چنین امری در دستور کار است و برنامه ای در این باره دستور کار دارید؟»، اظهار داشت :باقی‌مانده آنتی‌‌بیوتیک در فرآورده‌های خام دامی مشکل جهانی است حتی کشور‌های پیشرفته دنیا نگران این هستند که مرغ، عسل، شیر، گوشت گوسفند، آبزیان آلوده به آنتی‌‌بیوتیک باشند و این تنها مشکل ایران نیست.

وی افزود: درحوزه ستاد زیست فناوری معاونت رئیس جمهور یک تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و به دنبال این هستیم که جایگزین‌های آنتی‌ بیوتیک را در صنعت دام، طیور و زنبور عسل استفاده کنیم و نگران مانده آنتی‌‌بیوتیک در گوشت، عسل، شیر، تخم مرغ انتهایی نباشیم.

دکتر رفیعی‌پور تصریح کرد: جایگزین پروبیوتیک‌ها به جای آنتی‌ بیوتیک‌ها در دستور کار است که این موضوع در حال اجرا است و امیدواریم با شدت بیشتری انجام شود و بتوانیم گام‌های موثری برداشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: در حوزه کاری امیدواریم که درصدی‌ که ممکن است تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک بیشتری مصرف کنند یا زمان پرهیز از آن را رعایت نکنند و بلافاصله تولید را به بازار بدهند را با تست‌های دوره‌ای که انجام می‌دهیم شناسایی کنیم.

وی عنوان کرد: بین سازمان دامپزشکی و معاونت علمی فناوری ریس جمهور تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که در آینده مشاهده کاهش مصرف آنتی‌ بیوتیک در صنایع دام، زنبور عسل، آبزیان باشیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
اینو دیگه کجای دلمون بذاریم، ................
نظر شما
ادامه