کد خبر: ۴۱۸۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی:
«دکتر فاطمه صباغ‌زاده» افزود: رتبه‌بندی یک نوع مقیاس‌گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت مراکز بخش خصوصی برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌وران است ...



حکیم مهر: برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی، رتبه‌بندی مراکز بخش خصوصی دامپزشکی انجام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: یکی از ابزارهای قانونی در تقویت و توسعه سلامت در سطح جامعه و پیشبرد اهداف دامپزشکی و صیانت از سرمایه های دامی استفاده از توانمندی بخش غیر‌دولتی است که می‌تواند برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کند.

وی در ادامه اظهار داشت: اداره تشخیص و درمان با همکاری نظام دامپزشکی استان در راستای ارایه خدمات هر چه بهتر به بهره‌وران برای نخستین بار در استان تمامی مراکز بخش خصوصی را رتبه‌بندی خواهد نمود.

«دکتر فاطمه صباغ زاده» در ادامه تصریح نمود: تنظیم روابط حرفه‌ای، استاندارد‌سازی مشاغل و همکاری به منظور اجرای صحیح قوانین و مقررات با دستگاه‌های ذیربط از جمله اهداف اداره تشخیص و درمان است و در این راستا رتبه‌بندی اشخاص حقیقی و حقوقی متضمن کیفیت و کمیت برتر در ارائه خدمات توسط آنها و دفاع از حقوق بهره‌وران می‌باشد.

دکتر فاطمه صباغ زاده در پایان با بیان این نکته که رتبه‌بندی یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت مراکز بخش خصوصی برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌وران است، اظهار داشت: دارندگان رتبه‌های برتر، نه تنها به لحاظ کمی و حجم عملکرد در قرارداد با بخش دولتی بلکه به لحاظ کیفی و امکان انجام موارد خاص امور مایه‌کوبی و واگذاری‌های طرح توسعه بسته به شرایط و زمان و بر اساس این رتبه‌بندی در اولویت قرار می‌گیرند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
سخنان خانم دکتر ضرب المثل "آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی " رو تداعی میکنه . شما نگاهی به خدماتی که توسط سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی به این مراکز ارائه میشه و تعرفه هایی که برای این مراکز تصویب میکنید رو بزارید کنار توقعات و انتظارات خودتون از مراکز متوجه میشید جماعت بخش خصوصی به خصوص در استان های محروم مثل استان خراسان جنوبی با این سطح در آمد دیگر توان برآورده کردن این انتظارات شما رو ندارن .
موفق و موید باشید . امیدوارم متوجه باشید درآمد دامپزشکان ارتباط مستقیمی با صنعت دامپروری داره . متاسفانه چند سالی است که بخاطر خشکسالی ، شیوع بیماریها و سیاست های اقتصادی متغیر بخش دام و طیور در حالت کماست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
در مقوله درمان و بهداشت بجز ارائه خدمات سالم و استاندارد از صفر تا صد توسط تمامي مراكزي كه مجوز فعاليت درماني گرفته اند قابل تصور نيست .
يا اين مراكز چه دولتي و چه خصوصي قادرند خدمات بي نقص و استانداردي ارائه كنند يا نميتوانند ، كه در صورت عدم توانايي در استاندارد عمل كردن ، يا بايد اصلاح شوند و يا تعطيل گردند.
بنابراين اتفاقا طرح موضوع رتبه بندي ريشه در عدم پاييندي و بي توجهي به اهميت و اصالت و ضرورت ارائه خدمات سالم و استاندارد توسط تمامي دست اندر كاران بهداشت و درمان از جمله دامپزشكي است چه در حوضه دولتي و چه بخش خصوصي !!
در ايران رتبه بندي معنايي بجز دوري و نزديكي به مراكز قدرت و مفهومي بجز چربيدن روابط بر ظوابط ندارد !!
وظيفه سازمانهاي مرتبط با دامپزشكي مطابق صراحت قوانين مختلف مربوط به دامپزشكي و قوانين عمومي كشور و حكم شرع و عقل و وجدان فقط و فقط واگذاري پروانه فعاليت به اشخاص صاحب صلاحيت كه داراي شرايط وامكانات استاندارد و مناسب از مكان و تجهيزات و تجربه و مهارت كرفته تا وجدان و اخلاق حرفه اي است و لاغير !!
والبته در ادامه نظارتهاي صحيح و منظم و پشتيباني هاي لازم براي حفظ شرايط استاندارد مراكز صاحب پروانه است نه فقط ايجاد مانع و اجرا و اعمال دلبخواهي قوانين و بخشنامه ها!!
كلينيسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
با سلام
چند نكته قابل تامل است:
١-جمعيت دامي استان خراسان جنوبي مگر چه تعداد است؟
٢-رتبه بندي كلينيك،درمانگاه يا بيمارستان را خدمات گيرنده (دامدار و صاحب حيوان )تعيين ميكند نه خانم دكتر .....................
٣-مگر كلينيك ،هتل است كه شما ميخواهيد به اون ستاره و درجه بدهيد؟
٤-كدام مطب،درمانگاه و يا بيمارستان پزشكي رتبه و ستاره دارد؟
٥-اين طرح هم عين طرح آقاي دكتر عباسي مدير كل محترم نظارت بهداشتي سازمان براي مراكز عرضه و رستوران ها خواهد شد كه مشكلات زيادي هم براي دامپزشكي استانها و هم ادارات همكار مثل دانشگاه علوم پزشكي پيش أورد پيش خواهد آورد.
٦- .................................
نظر شما
ادامه