کد خبر: ۴۱۹۰۰



مدیر پناهگاه حیوانات زاگرس کرمانشاه با اشاره به نگهداری ۸۰۰ قلاده سگ در این پناهگاه، گفت: موقع بارندگی نیمی از پناهگاه دچار آبگرفتگی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «شیلان لرستانی» با اشاره به افزایش تعداد سگ‌های پناهگاه حیوانات زاگرس، اظهار کرد: در ابتدای شروع به فعالیت پناهگاه، تعداد کمتری سگ داشتیم، اما اکنون تعداد سگ‌های پناهگاه به ۸۰۰ قلاده رسیده است.

وی از مشکلات متعدد پناهگاه زاگرس یاد کرد و افزود: حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه هزینه نگهداری سگ‌ها و هزینه کارگر داریم که تمام این هزینه توسط حامیان حیوانات پرداخت می‌شود.

مدیر پناهگاه حیوانات زاگرس کرمانشاه عمده هزینه را مربوط به تغذیه سگ‌ها دانست و اظهار کرد: مسئولین می‌توانند در این بخش بسیار به ما کمک کنند و گوشت و مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده برای انسان را در اختیار پناهگاه قرار دهند.

لرستانی خاطرنشان کرد: این کار اکنون به میزان بسیار جزیی انجام می‌شود، اما مراکزی مانند دامپزشکی که گوشت‌های فاسد را معدوم می‌کند، امکان این را دارد که چندین تن گوشت در اختیار پناهگاه قرار دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی فصل گرما و لزوم رعایت مسائل بهداشتی، نیاز زیادی به مواد شوینده و انواع دارو برای سگها داریم.

مدیر پناهگاه حیوانات زاگرس کرمانشاه با اشاره به عقیم‌سازی که با هدف جلوگیری از زاد و ولد سگ‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: این کار نیز هزینه زیادی برای ما دارد.

لرستانی با بیان این‌که مکان فعلی این پناهگاه در جاده سراب نیلوفر یک مکان موقت است، گفت: برای مساعد کردن شرایط نگهداری سگ‌ها مجبور شدیم ساخت و ساز زیادی در این فضا انجام دهیم.

وی یادآور شد: با وجود کارهایی که انجام شده هنوز مشکلات زیادی بلحاظ فضای نگهداری سگ‌ها وجود دارد و خصوصا در زمان بارندگی نیمی از پناهگاه را آب می‌گیرد.

مدیر پناهگاه حیوانات زاگرس کرمانشاه حمایت جدی مردم و مسئولین از این پناهگاه را خواستار شد و افزود: مردم می‌توانند در صورت توان برای تهیه اقلام خوراکی مانند اسکلت مرغ، ماکارونی، جوپرک، بیسکویت، ماست و شیر کم چرب، شیرخشک، سیب زمینی، هویج، کرفس، جعفری و ... مشارکت داشته باشند و این اقلام را به پناهگاه تحویل دهند.

به گفته لرستانی، اگر افرادی شرایط نگهداری از سگ‌ها را هم داشته باشند امکان واگذاری آنها وجود دارد.

وی اظهار کرد: هدف ما از راه‌اندازی این پناهگاه فرهنگ‌سازی و جلوگیری از کشتار سگ‌ها بود، اما برای ادامه این راه حتما به حمایت‌ نیاز داریم.


 

نظر شما
ادامه