کد خبر: ۴۱۹۱۰



آیین پایانی دهمین جشنواره دانشگاهی حرکت دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور معاون و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شامگاه سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر غلامرضا غفاری» در این مراسم اظهار داشت: این رویداد علمی و فرهنگی که انجمن‌های علمی متولی آن هستند را باید متعلق به تمام دانشگاه دانست زیرا آنچه امروز به ثمر نشسته حاصل تلاش اعضای هیئت‌علمی، مدیران گروه‌های آموزشی و معاونین و روسای دانشکده‌ها و همه‌کسانی است که در این دانشگاه خدمت می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه زاینده و زایا است و می‌تواند به سراغ چالش‌های محیط خود رفته و آن چالش‌ها را بررسی و برای آن پاسخ داشته باشد. ارائه راه‌حل نیازمند حرکت است و جشنواره حرکت که امروز اختتامیه آن برگزار می‌شود، به‌نوعی ناظر بر این ویژگی مؤثر دانشگاه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأکید کرد: دانشجویی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود بنا است که دانشجوی مؤثر باشد؛ اگر چنین نباشد نه ما فرد مؤثری خواهیم بود و نه شما دانش‌آموخته مؤثری و به دنبال آن نمی‌توان انتظار دانشگاه مؤثر را داشت.

دکتر غفاری، افزود: ویژگی دیگر دانشگاه مؤثر، کارآفرینی است به این معنا که دانش‌آموخته آن، کاربلد است. جشنواره حرکت چیزی جز آشنایی و استفاده بیشتر از فضای دانشگاه نیست. کار ویژه انجمن‌های علمی این است که امکان گفت‌وگو و ارتباط و تعامل سازنده را میان اجزا دانشگاه فراهم کنند که مهم‌ترین آن ارتباط هرچه بهتر بین دانشجو و اعضای هیئت‌علمی است.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه که این بستر را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند گفت: نمایشگاه حرکت نشان از اهتمام و شور و اشتیاق تک‌تک دانشجویان است.

وی افزود: امسال که به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده، قطعا مدنظر مقام معظم رهبری بیش از یک نام‌گذاری است و به‌نوعی هدف، حمایت از هویت ایرانی و عزت‌نفسمان می‌باشد. باید خودمان را برای کسب مهارت‌های بیشتر آماده کنیم؛ زیرا این مسئله به پیشرفت کشور کمک بسیاری خواهد کرد.

در ادامه نیز دکتر خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن تقدیر از دانشجویان شرکت‌کننده در دهمین جشنواره حرکت از مسئولان دانشگاه که بسترهای لازم برای برگزاری این جشنواره را فراهم کردند، قدردانی کرد.

در پایان این جشنواره از انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک در بخش آموزش، انجمن علمی دانشجویی بین‌رشته‌ای گرافیک در بخش ترویج علم، انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی در بخش طرح برتر، انجمن علمی دانشجویی ژنتیک- بیوتکنولوژی و فقه و حقوق در بخش طرح خلاقانه، انجمن علمی دانشجویی بیوسیستم در بخش نشریه برتر، انجمن علمی دانشجویی هنر به‌عنوان غرفه برتر، انجمن علمی دانشجویی عمران در زمینه مسابقه، انجمن علمی دانشجویی ژنتیک- بیوتکنولوژی در زمینه پژوهش، انجمن زمین‌شناسی به‌عنوان انجمن برتر، انجمن علمی دانشجویی علوم زمین به‌عنوان دانشکده همکار تقدیر شد.


 

نظر شما
ادامه