کد خبر: ۴۱۹۱۸
 
۱۰ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه یکروزه گوشتی و ۶۰۰ قطعه جوجه یک روزه اردک که توسط یک دستگاه مینی بوس در شهرستان آبیک در حال حمل بود، توقیف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با اعلام این خبر افزود: یک محموله ۱۱هزار و ۲۰۰ قطعه ای جوجه یکروزه فاقد گواهی بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی متوقف که پس از بررسی مستندات و کارشناسی محموله به دلیل فقدان گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل و عدم احراز سلامت طیور، براساس آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و دستورالعمل‌های کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با رعایت ضوابط بهداشتی توقیف و سپس نسبت به معدوم‌سازی محموله اقدام گردید.

«دکتر مرتضی یعقوبی» گفت : حمل هرگونه طیور بدون رعایت ضوابط و مقررات دامپزشکی و اخذ گواهی بهداشتی – قرنطینه ای حمل، موجبات تهدید برعلیه سلامت جامعه، خسارات فراوان به صنعت طیور کشور و هدر رفت سرمایه ملی را فراهم می‌نماید لذا می‌بایست حمل هرگونه از پرندگان با هماهنگی دامپزشکی، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای و خودروی مناسب و مجاز صورت پذیرد .

وی با اظهار اینکه محموله‌های فاقد گواهی بهداشتی – قرنطینه ای حمل علاوه برانتشار بیماری‌های واگیر دار دام و طیور، سلامت و امنیت غذایی جامعه را نیز تهدید می‌کند که برخورد قاطع با اینگونه محموله‌ها در دستور کار مستمر دامپزشکی قرار داشته و برخورد با تخلفات در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی، فضای امن و مطمئنی را برای سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور استان فراهم نموده است .

این مقام مسئول در پایان از عموم مرد خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره 4 رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی50001512 به دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.
 
 
 
نظر شما
ادامه