کد خبر: ۴۱۹۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: این برنامه ملی در پنج محور رصد و پایش، تشخیص، اعمال موارد کنترلی آموزش و اطلاع‌رسانی، ارزیابی و مراقبت در حال اجرا می‌باشد ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: ممکن است گزارش های معدودی از بیماری آنفلوانزای پرندگان واصل شود، اما هم اکنون این بیماری در کشور مهار شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی صفر ماکنعلی» افزود: در سال 96 سازمان دامپزشکی با اوج بیماری فوق حاد پرندگان مواجه بود که مدیریت و مهار این بیماری بیشترین وقت، انرژی و هزینه این سازمان را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: پارسال بر اثر شیوع آنفلوانزای پرندگان بیش از 20 میلیون قطعه مرغ تخم گذار در کشور از چرخه تولید خارج شد که با مدیریتی جهادی در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور، جایگزینی مرغ های معدوم انجام شد تا وابستگی کشور در زمینه واردات تخم مرغ به حداقل برسد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: امسال برای کنترل آنفلوانزای پرندگان برنامه ای ملی در پنج محور رصد و پایش، تشخیص، اعمال موارد کنترلی آموزش و اطلاع رسانی، ارزیابی و مراقبت در حال اجراست که پیش بینی می شود با انجام آن 80 درصد تلفات ناشی از این بیماری در کشور در سال 97 کاهش یابد.
ماکنعلی افزود: همچنین امسال برنامه واکسیناسیون طیور به طور جدی از سوی این معاونت با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون 24 هزار و 777 واحد تولید مرغ گوشتی و یک هزار و 800 واحد پرورش مرغ تخم گذار در کشور وجود دارد.

او گفت: در حال حاضر 74 میلیون تن تخم مرغ در دنیا تولید می شود که ایران در زمره یکی از 10 کشور برتر دنیا در تولید این محصول است.

ماکنعلی در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: در سال 97 نیز راهبرد کنترل بیماری تب برفکی به گونه ای تدوین شده که خسارت هایی که از این طریق ظرف چند دهه گذشته هر سال دامداران را تهدید می کرد، مهار شود.

وی در مورد تب کریمه کنگو هم گفت: منشاء این بیماری ویروس است که متاسفانه هیچ نشانه مشهودی در گاو، گوسفند و شتر ندارد و انتقال آن در انسان از طریق ترشحات و بزاق صورت می گیرد.

وی افزود: پیشگیری های اولیه و کنترل بهداشتی اگر اعمال شود تب کریمه کنگو کاملا قابل کنترل است و طبق آخرین گزارش ها، نمونه ای از ابتلای انسان به این بیماری در استان فارس گزارش نشده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی همچنین افزود: امسال بیش از 27 میلیون دام در مقابل بیماری طاعون نشخوار کنندگان و 670هزار وحوش از جمله سگ گله و سگ خانگی در مقابل بیماری هاری واکسینه خواهند شد.

تجمیع آزمایشگاه های دامپزشکی کشور برای سال 97 در دستور کار قرار دارد

ماکنعلی اضافه کرد: با هدف ارتقای عملکرد شبکه ملی تشخیص، موضوع تجمیع آزمایشگاه های دامپزشکی کشور نیز در سه محور نیروی انسانی، تجهیزات و نوع فعالیت برای سال 97 در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین، ورود به بازارهای منطقه ای را از اهداف مهم این سازمان بیان کرد و گفت: در حال حاضر صادرات گاوهای اصیل ایرانی، میگو، گوشت، پوست شتر مرغ و ماهی قزل آلا به بازارهای منطقه از جمله عمان و کشورهای آسیای میانه، اروپا و منطقه تجاری اورآسیا درحال انجام است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
متاسفانه آقای دکتر غیر علمی به موضوع نگاه میکنند. این بیان برخواسته از نگاه سازمان دامپزشکی نیست.
اینکه ایشان بفرمایند که:" امسال برای کنترل آنفلوانزای پرندگان برنامه ای ملی در پنج محور رصد و پایش، تشخیص، اعمال موارد کنترلی آموزش و اطلاع رسانی، ارزیابی و مراقبت در حال اجراست که پیش بینی می شود با انجام آن 80 درصد تلفات ناشی از این بیماری در کشور در سال 97 کاهش یابد. " حرف بسیار غلطی است. ایشان فقط به کاهش تلفات اشاره میکند که تنها نکته مورد توجه وارت جهاد و معاونت امور دام است ولی نمیفرمایند که با این استراتژی آلودگی نهفته و پنهان چند درصد افزایش،می یابد که خطر بسیار جدی ای خواهد بود. لطفا به این سوال بوضوح پاسخ دهند
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
دوست عزیز مطمن باشید که ایشون روی حساب کتاب و علمی صحبت می کنند
ایشون در بروسلوز ثابت کرد که شخصیتی علمی هست
ایشون ثابت کرد که در تغییر راهبرد کشور برای کنترل مشمشه فوق حرفه ای است
مشکل ما دامپزشک ها اینست که نمی توانیم و نمی خواهیم دانسته و یا نادانسته کشور پیشرفت کند
مشکل ما اینست که کشور را فدای منافع شخصی می کنیم
اجازه بدهید سازمان کارش را بکند بعد آخر سال بیایید بگویید وامصیبتا اینها همه یاوه گو بودند یا شرف داشته باشید عذر خواهی کنید
زمان زمان آزمون و خطا نیست زمان زمان استفاده از عقل و علم است اجازه بدهید کاری پیش برود این همه تخریب تهمت افترا بس است
نیکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
سگ گله و سگ خانگی وحوش محسوب نمی شوند.(خط 22 گزارش)
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
متاسقانه پاسخ واضح نیست!
ممکن است نویسنده پاسخ هنوز با این ادبیات در سازمان آشنا نباشند ولی بسیاری از همکاران میدانند که این نوع برخورد در همه دوران های مدیریتی وجود داشته. همه آمده اند و اعلام کرده اند که میخواهند مسائل را علمی حل کنند! و پس از دوره ای که همه سکوت کرده اند وضعیت همانی شد که همه دیدیم. عزیز دل یکی از برهان هایی که برای راه حل علمی ارائه میشود اینست که حداقل نه همه ، بلکه حداقل گروهی از اهل فن از آن استراتژی حمایت علمی کنند. بهتر است بجای حرف های کلی، به اصل سوال بپردازیم
نظر شما
ادامه