کد خبر: ۴۱۹۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«سید راضی نوری» افزود: برخی اعتبارات وجود دارد که به صورت متفرقه و بر اساس مایحتاج می‌توان به هر سازمان اختصاص داد که در صورت پیگیری سازمان دامپزشکی، می‌تواند به آن اختصاص یابد ...
 

حکیم مهر: اگرچه چند روز پیش رئیس سازمان نظام دامپزشکی از پیگیری جدی الحاق آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت خبر داده بود، اما همچنان بحث استقلال کامل سازمان دامپزشکی نیز از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. در این میان اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نظرات متفاوتی دارند.

 «سید راضی نوری» یکی از مخالفان این طرح است. وی به حکیم مهر می‌گوید: «خیلی بعید است که طرح استقلال سازمان دامپزشکی در مجلس رأی بیاورد.»

وی در خصوص آخرین اخبار مربوط به بودجه سازمان دامپزشکی در کمیسیون کشاورزی و احتمال اختصاص بودجه جداگانه برای واکسیناسیون، ادامه می‌دهد: «بر اساس برنامه بودجه‌ای که از قبل دیده شده، ردیف بودجه براساس مشکلات خاص هر سازمان مشخص شده است. اما برخی اعتبارات نیز وجود دارد که به صورت متفرقه و بر اساس مایحتاج می‌توان به هر سازمان اختصاص داد که در صورت پیگیری سازمان دامپزشکی، می‌تواند به آن اختصاص یابد.»

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
علیرضا پارسای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
2
0
قضیه استقلال سازمان دامپزشکی شده مثل جدایی خواهی و تجزیه طلبی کرده‌ای مقیم کردستان عراق. بابا والله به خدا هیچ چیز نمی شود الان سازمان محیط زیست مستقل است وضعیتش صد مرتبه بدتر از سازمان دامپزشکی است. بیشترین رشته با تعداد فراوان بیکار مربوط به مهندسی محیط زیست است. حالا شما دم از استقلال بزنید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
2
صحنه سازی برای فراموش کردن الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی. در تاریخ دامپزشکی از شما به خوبی یاد نخواهند کرد. دامپزشکی و نمیدونم دیستمپر دامهای کوچک چه ربطی به کشاورزی و بذرپاشی داره؟؟؟ به خدا دامپزشکی نسبت به داروسازی خیلی خیلی نزدیکتر به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستش
داود
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
1
تا زمانی نگرش ها عوض نشود وضعیت همین است.
کارن
|
United States of America
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
دامپزشکی بایداز وزارت جهاد مستقل بشه تا بتونه وظایف حاکمیتی خود رو به نحو احسن انجام بده تفاوت ساختاری وظایف مبتنی بر افزایش تولید جهادبا ماهیت نظارتی وظایف دامپزشکی ضرورت این امر رو بیشتر روشن می کنه پس وجدانا این کار رو انجام بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
این مسئله ربطی به طرح در مجلس ندارد چون نمایندگان اطلاعی از اهمیت این رشته ندارند. آنها اگر کوچکترین اهمیتی این موضوع برایشان داشت به ورود اینهمه این همه محصولات دامی نظیر گوشت،مرغ،تخم مرغ و.....وخروج اینهمه ارز از مملکت یک واکنش نشان میدادند. بیشترین امکانات دامپروری در ایران فراهم است ولی بدلیل دلال بازیها و لابی گریهای مجلسی ها در این وضع اسفبار قرار داریم. دامپزشکی یک رشته تولیدی است و هر چه در این مملکت تولید داشته باشد یک دلال وارد کننده بالای سر آنست. به تولید جهانی شیر در دنیا در سال 2017 نگاه کنید ببنید ما کجای کار هستیم آنوقت به سوء مدیریت پی خواهید برد. وضع دامپزشکی موقعی بهبود پیدا میکند که متولیان آن دامپزشکهای با تجربه بالا باشد.اکنون ما در این وضعیت قرار داریم؟.وقتی تحولی در امر این رشته حیاتی رخ میدهد که یک اراده ملی وجود داشته باشد. وقتی این رشته وضع مناسبی پیدا میکند که دست دلالها قطع شود و روزی که قرار است مرغ دار مرغ خود را وار بازاز کند آنها مرغ خارجی به بازار وارد نکنند و مرغ دار را به خاک سیاه ننشانند. آلبته این موضوع در رابطه با مخصولات دیگر نظیر شکر، میوه،چاِ ی ،برنج و....وجود دارد.رفتن از یک وزارت خانه به وزارتخانه دیگر هیچ مشکلی حل نمیکند.
نظر شما
ادامه