کد خبر: ۴۱۹۳۴
 

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از جلوگیری فعالیت درمانگران غیر مجاز و حمایت از حقوق کلینسین ها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر فرزانه افری» در گفتگویی اظهار داشت: طی جلسات برگزار شده کار گروه درمان با حضور مسئولان دامپزشکی استان، نظام دامپزشکی استان بوشهر و همچنین صنف کلینیسین ها و داروخانه داران و هماهنگی های بعمل آمده، برنامه هایی در جهت جلوگیری از فعالیت درمانگران غیر مجاز و حمایت از حقوق کلینسین های استان در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: اشخاصی که بدون مجوز اقدام به فعالیت های درمانی کنند، توسط واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان و همچنین نظام دامپزشکی استان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

دکتر افری اشاره کرد: درمانگران غیر مجازبه دلیل عدم داشتن علم کافی و دانش آکادمیک، علاوه بر خسارات وارده باعث تحمیل هزینه های اضافی به دامداران می شوند که در بسیاری از موارد خسارات جبران ناپذیرند.

این مقام مسئول افزود: مصرف داروهای غیر مجاز و همچنین عرضه دارو بدون نسخه می تواند عوارض جبران ناپذیری هم از لحاظ مالی داشته و یکی از اهداف مهم در جلوگیری از فروش دارو بدون نسخه، کاهش اثر مقاومت آنتی بیوتیکی می باشد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از راهکارهای ارائه شده خبر داد و گفت: برای سهولت ارائه خدمات به دامداران در درمانگاه مرجع استان و بخصوص شهرستان دشتستان که جمعیت دامی بیشتری دارد، در نوبت بعدازظهر نیز کشیک برقرار کرده ایم و همچنین برای کلینسین ها نیز هدف گذاری کرده ایم که با مطالعه و تحیقیقات بیشتراز نظر علمی و عملی خود را با دانش روز دنیا همراه کنند.

دکتر افری از بهره برداران و دامداران در خواست کرد: در جهت جلوگیری از تخلفات و خسارات ناشی از اینگونه فعالیت های غیر مجاز هرگونه شکایت و یا انتقاد خود را از طریق سامانه پاسخگوی تلفنی به شماره 1512 و همچنین سامانه پیامکی 30002849 اطلاع رسانی نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه