کد خبر: ۴۱۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: مدرن‌ترین آزمایشگاه حیوانات در دانشگاه پردیس علوم‌ پزشکی به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از‌ ایسنا، «علیرضا شغلی» در حاشیه اولین جشنواره مردمی آیین محبت گفت: معاونت تحقیقات و فناوری در دو حیطه، تحقیقات و پژوهش و فناوری سلامت فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در حیطه پژوهش این معاونت به تحقیق در مورد مشکلات سلامت جامعه و توسعه دانش سلامت فعالیت دارد که ۳۵۰ هیئت علمی داریم که در زمینه‌های مختلف، علوم پایه، بهداشتی، بالینی فعالیت می‌کنند و تحقیقات انجام می‌دهند. همچنین در حیطه فناوری هم که حوزه جدیدی است به توسعه فناوری‌های مرتبط با سلامت از قبیل نانو فناوری و ابتکارات جدیدی که تکنولوژی‌هایی را برای حل مشکلات عرصه می‌دارد، فعالیت می‌کنیم.

شغلی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان قطب نانو فناوری کشور است و برخی از همکاران ما در این حوزه موفقیت‌های بسیاری را در این زمینه در سطح بین‌الملل کسب کرده‌اند، گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی سیاست حمایت از نوآوری‌ها و تحقیقات و متعاقب آن خودکفایی در زمینه دارو را در راس برنامه‌های خود قرار داده است که در حال حاضر سه شرکت دانش‌بنیان در این زمینه فعالیت می‌کنند و از این شرکت‌ها حمایت می‌شود تا تکنولوژی نانو دارو که دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در این زمینه مطرح است، را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه برای تایید نهایی یک دارو مراحل مختلفی طی می‌شود، گفت: پروسه تایید دارو یک پروسه طولانی است و برای طی این پروسه ابتدا دارو روی حیوانات امتحان می‌شود تا سرانجام پس از طی پروسه‌های مختلف دارو بر روی انسان تست شود.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، یک دانشگاه جوان در حال رشد است، گفت: رتبه پژوهشی که این دانشگاه در سطح کشور دارد یک رتبه متوسط است اما این دانشگاه در حال رشد و توسعه است و می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر زیر‌ساخت‌ها لازم برای ساخت مجهزترین آزمایشگاه کشور در استان فراهم شده است که این آزمایشگاه یکی از مدرن‌ترین آزمایشگاه‌های حیوانات در سطح کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: نقشه و اعتبار این پروژه فراهم شده است و به زودی این آزمایشگاه که با هزینه بالغ بر ۴ میلیارد تومان ساخته خواهد شد در محل پردیس دانشگاه علوم‌پزشکی کلنگ‌زنی خواهد شد.





انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
امیدوارم مثل تمام کشورهای دنیا مدیریت ازمایشگاه های حیوانات آزمایشگاهی توسط دامپزشک انجام پذیرد, در ایران وزارت بهداشت خیلی راحت ازمایشگاه حیوانات دایر میکند ولی قابل تصور نیست سازمان دامپزشکی آزمایشگاه تحقیقات انسانی برای ببماری های با منشا حیوانات بتواند تاسیس کند.
امیدوارم سازمان دامپزشکی با مذاکرات در سطوح بالا بتواند لزوم استفاده از دامپزشکان آموزش دیده برای این ازمایشگاهها را تصویب کند
نظر شما
ادامه