کد خبر: ۴۱۹۶۰



نوسانات ایجاد شده در صنعت طیور، نه تولیدکننده را منتفع خواهد کرد و نه مصرف‌کننده را .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، امیر سیدی در این خصوص گفت: متاسفانه پرورش دهندگان صنعت طیور کشور، در اکثر اوقات اسیر چنین تغییراتی هستند و تا زمانی که ثبات نسبی ایجاد نشود، روز بروز بر مشکلات این صنعت بزرگ افزوده خواهد شد و اوضاع برای فعالین این بخش تا مرز غیرقابل تحمل بودن پیش خواهد رفت .

وی ادامه داد: این صنف، همواره اسیر نوسانات چون قیمت جوجه، نهاده و قیمت مرغ است و چون از سایر صنوف فعال در این بخش، آسیب پذیرتر است، در معرض خطر حذف قرار گرفته است ! تولیدکنندگان نیمچه‌های گوشتی نه از کاهش قیمت جوجه و نه از افزایش آن منتفع خواهند شد چرا که اگر تولیدات این بخش نیز با قیمت مناسبی در تمامی ایام سال به فروش برسد، چنین نوساناتی را شاهد نخواهیم بود .

سیدی دلیل افزایش ناگهانی و در شرایطی نامتعارف قیمت جوجه یکروزه را ، تامین زیان‌های مالی شرایطی مثل امروز دانست و ادامه داد: شرایط مرغداران گوشتی هم به همین منوال است و چنین الگوریتم جبرانی را در این بخش نیز شاهد هستیم .

این تولیدکننده، معضل اصلی این بخش را قیمت نهاده‌ها و تعیین قیمت کارشناسی مرغ دانست. سیدی در پایان گفت: تا این دو مسئله مدیریت نشود، همچنان اسیر نوسانات و هیجانات مرتبط با تولید گوشت سفید خواهیم بود و تحت چنین شرایطی، نه تولیدکننده راضی خواهد بود و نه مصرف‌کننده و حتی متولیان صنعت طیور هم سردرگم خواهند شد!



نظر شما
ادامه