کد خبر: ۴۱۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



در راستای افزایش نظارت بر فعالیت واحدهای پرورش مرغ مادر و تخمگذار کمیته ممیزی این واحدها در اداره کل دامپزشکی خوزستان تشکیل شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: این کمیته که وظیفه بررسی، بازدید و اصلاح مسائل امنیت زیستی این واحدها را برعهده دارد از کارشناسان اداره کل دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، نظام دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و اتحادیه‌های مرغداران مربوطه تشکیل شده است و منبعد درخواست فعالیت واحدهای مرغ مادر و تخمگذار استان ابتدا توسط این کمیته بررسی کارشناسی می‌گردد .

«دکتر مصطفی کنارکوهی» اضافه کرد: با هدف انجام ممیزی و بازدید کارشناسی از واحدهای پرورش طیور استان از جمله واحدهای پرورش مرغ مادر و تخمگذار به منظور شناسایی نواقص فنی و بهداشتی و قرنطینه‌ای در ساختار و تأسیسات واحدهای مرغداری اقدام و نواقص موجود به صورت تصویری مستند و نسبت به ارائه راهکارهای رفع نقص و انجام بازدید مجدد اقدام می‌شود.

دکتر کنارکوهی اظهار کرد: این اقدامات در راستای حفظ و صیانت از سرمایه‌های دامی استان، اشتغال پایدار و تدام تولید گوشت طیور و تخم مرغ خوراکی در استان و با هدف بهبود عملکرد واحدهای مرغداری استان صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است در دو سال گذشته یکی از عمده‌ترین واحدهای درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور واحدهای مادر، پولت و تخمگذار بوده که تشکیل این کمیته‌ها جهت افزایش امنیت زیستی واحدهای پرورش و کاهش احتمال بروز بیماری در واحدها می‌باشد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
ممیزی باید توسط بخش خصوصی زیر نظر نظام دانپزشکی صورت گیرد ممیزی توسط ارگان دولتی کاملا غیر قانونی هست و مرغداران میتوانند به دیوان عدالت اداری به خاطر این تخلف از سازمان دامپزشکی شکایت کنند
نظر شما
ادامه