کد خبر: ۴۱۹۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران:
«دکتر محمدرضا صفری»: اعتقادم این است دامپزشکی را بخش خصوصی متحول می‌کند و لذا باید اهمیت خاصی به این بخش دامپزشکی داده شود و ...



رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در مراسم معرفی رییس جدید شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: در وزارت علوم حرکت موثری را در ساماندهی پذیرش رشته دامپزشکی نداریم و لذا از انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت حمایت می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، دکتر محمدرضا صفری در این مراسم اظهار داشت: اعتقادم این است دامپزشکی را بخش خصوصی متحول می‌کند و لذا باید اهمیت خاصی به این بخش دامپزشکی داده شود.

وی خاطرنشان ساخت: سازمان‌ها همانند همه موجودات یک دوره حیات را تشکیل می‌دهند ما که در مقطعی از زمان در این سازمان قرار داریم باید درک درستی از شرایط سازمان داشته باشیم و معتقدم ما هم اکنون در مرحله نزدیک به تکامل دامپزشکی و رشد سریع قرار داریم و شواهد این موضوع قابل درک است.

دکتر صفری اعلام داشت: با توجه به جایگاه دامپزشکی در جامعه امروز، عنوان سربازان گمنام را دیگر به کار نبریم چرا که گمنام نیستیم بلکه سربازان خوشنام سلامت هستیم.

وی گفت: مشکلات و گرفتاری‌های مختلف بخش خصوصی دامپزشکی ناشی از رشد و شکوفایی است و باید ببینیم مدیریت این دوره‌گذار را چگونه انجام دهیم و لازمه این موضوع شناخت صحیح شرایط است‌.

این مقام مسئول یادآور شد ما اقتصاد سلامت محور و سلامت اقتصاد محور را مد نظر قرار داریم و نمی‌توانیم بی توجه به اقتصاد و سلامت کار کنیم و باید شناخت صحیح داشته باشیم و همواره همگرایی و وحدت داشته باشیم البته نگفته نماند در وحدت لنگ می‌زنیم.

رییس سازمان نظام دامپزشکی اظهار داشت: در تمام تریبون‌ها از جایگاه سازمان دامپزشکی دفاع می‌کنیم و اعتقاد داریم نباید جایگاه حاکمیت دامپزشکی تضعیف شود و خوشبختانه با سازمان دامپزشکی کشور همکاری‌های خوب و امید بخشی داریم.

وی گفت: در حوزه ساماندهی آموزش کارهای بزرگی انجام شده است به عنوان نمونه، ماده 21 از جمله این موارد است و سه سال هست وزارت علوم لیستی را دریافت می‌کند از وزارت جهادکشاورزی برای نحوه جذب دانشجویان دامپزشکی و این مورد توسط نظام دامپزشکی در حال ساماندهی است و در ادامه این مورد بایستی عنوان کنم در سال گذشته 5 دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد با پیگیری ما فعال نشد و در دانشگاه تهران نیز 7 گرایش برای ادامه تحصیل دکترای عمومی ایجاد شد.

وی در ادامه گزارش برخی از اقدامات سازمان متبوع خود عنوان داشت: برای اولین بار موافقت شخص وزیر دفاع را برای همایش دامپزشکی نظامی اخذ کردیم و چندین واحد دامپزشکی نوین را به دانشکده دامپزشکی تهران به همراه اساتید معرفی کردیم.

دکتر صفری یادآور شد: در حال حاضر 37 هزار عضو داریم و قطعا منشا اثر خواهیم بود و تصریح می‌کنم قدرت حرفه دامپزشکی در اقتصاد و سلامت بسیار گسترده است و از این ظرفیت برای توسعه حرفه و رشد و تعالی جامعه استفاده می‌کنیم.

صفری افزود: اولویت نخست ما برای مسئولیت نظام در استان‌ها با بخش خصوصی است و خاطرنشان ساخت: در این دوران گذار نظام دامپزشکی می‌تواند تحول آفرین باشد.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در دامپزشکی استان سراغ دارم و نیز همکاری نزدیک نظام و اداره کل در این استان، خراسان رضوی می‌تواند محور و الگوی این تحول باشد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
1
ما آخرش نفهمیدیم این نظام دامپزشکی چه سودی واسه فارغ التحصیلان دامپزشکی و رشته دامپزشکی داره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
1
آیا قرار است هر کس که به هر نحوی در دانشگاههای ایران پذیرفته شد ( که توضیح نحوه ورود برخی به دانشگاهها بماند ) باز هم به هر نحوی که باز توضیحش بماند! باید فارغ التحصیل گردد !!!!!؟؟؟
بنظر می آید فارغ التحصیل شدن همه ورودی های دانشگاهها در ایران با هر میزان سواد و مهارت و توانایی که اغلب در سطح نازلی هستند ، امری طبیعی و حتی بصورت قانون نا نوشته در آمده است !!!
ظاهرا" کسی نگران کیفیت فارغ التحصیلان دامپزشکی نیست همه نگران تعداد ورودی ها هستند که در واقع از لحاظ عقلی ربطی هم به نظام و سازمان ندارد حتی اگر در بعضی قوانین ربط داده شده باشد !!!؟؟
آنچه که از نظر عقلی و عرفی و وجدانی و در نهایت قوانین صریح دامپزشکی و قوانین عمومی کشور باید نگران بود آن است که آیا دست اندر کاران دامپزشکی اعم از دولتی و خصوصی و خصولتی ( نظام ) صلاحیت لازم را دارند یا نه !!؟؟ آیا انتصاب و استخدام و صدور پروانه و غیره در سازمان و نظام بر اساس اصول منطقی و قانونمند به معنی واقعی که سازنده باشد ، هست !!؟؟؟
آیا در حال حاضر تعداد ورودی ها به دانشکده ها مهم است یا کیفیت ورودی ها به سازمان و نظام و بخش خصوصی !!؟؟
کدامیک از این دو مقوله در حال حاضر در اختیار و در دسترس شما مسئولین محترم دامپزشکی است !!؟؟
شما حتی اگر بتوانید (که البته هرگز نخواهید توانست) ورودیهای دانشکده ها را از هم اکنون تا 10 سال آینده صفر کنید سالها طول میکشد به نتایجی که خودتان تصور میکنید درست است ، برسید !!
اما آنچه که در واقع به اعتراف اغلب اساتید و پیشکسوتان دامپزشکی در حال مضمحل کردن دامپزشکی است ، عدم کیفیت علمی و مهارتی غالب فارغ التحصیلان در رشته دامپزشکی است !
در حالی که هم سازمان و هم نظام براحتی امکان تاثیر گذاری بر این مقوله کیفیت را دارند و بخوبی با انتخابها و انتصابهای اصلح در درون خود و با ایجاد ساز و کارهای درست و امتحان شده جهانی و حتی داخلی، در تعیین صلاحیت افراد از لحاظ علمی و مهارتی برای اخذ پروانه فعالیت در فیلد دامپزشکی ، میتوانند در کوتاه مدت به نتایجی واقعی برسند که موجب احیاء دامپزشکی و دامپروری کشور شده و گسترش فعالیتهای دامپزشکی را به همراه داشته باشد و دیگر نگران تعداد ورودی ها نیز نشوند زیرا دامپزشکی کیفیت مدار براحتی قادر است فرصتهای شغلی فراوانی را برای دامپزشکان واقعی فراهم نماید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
عمل کنین اقا، عمل کنین
نظر شما
ادامه