کد خبر: ۴۱۹۶۸



مالک و پرورش‌دهندگان یک واحد مرغ تخمگذار غیر مجاز در تاکستان تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، تعداد 12000 قطعه مرغ تخمگذار که در یک واحد گوشتی در شهرستان تاکستان بطور غیر مجاز نگاهداری می‌گردید با پیگیری‌های بعمل آمده از سوی اداره دامپزشکی و دستور دادستان محترم شهرستان مبنی بر تفویض اختیار فروش مرغ‌های مزبور به آن اداره، با حضور نیروی انتظامی کلانتری یحیی آباد و یگان امداد ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جهت کشتار به کشتارگاه اعزام گردیده و متصدی واحد به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه و همچنین به مخاطره انداختن سرمایه‌های اقتصادی سایر پرورش‌دهندگان مجاز و همچنین مالک مرغداری به دلیل در اختیار قرار دادن واحد جهت استفاده غیر مجاز تحت پیگیرد قضایی قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی تاکستان با اعلام خبر فوق افزود متاسفانه در سال گذشته به دلیل بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعداد قابل توجهی از طیور تخمگذار شهرستان معدوم و از چرخه تولید خارج گردیدند.

«دکتر آذربایجانی» از تمامی فعالین در حوزه پرورش طیور شهرستان تقاضا نمود صرفاً پس از دریافت مجوزهای لازم و در واحدهای پرورشی دارای پروانه معتبر نسبت به پرورش و تولید طیور بر اساس نوع فعالیت درج شده در پروانه اقدام نمایند.

وی همچنین اعلام کرد در راستای حفظ جمعیت طیور شهرستان که بطور مجاز و قانونی فعالیت می نمایند، اداره دامپزشکی شهرستان بطور مستمر فعالیت های غیر قانونی را رصد کرده و با متخلفین برابر مقررات اقدام خواهد نمود.

شهرستان تاکستان از جمله قطب های تولید مرغ گوشتی در کشور بوده و طی سالیان اخیر پتانسیل بالایی از تولید مرغ تخمگذار تجاری نیز در شهرستان ایجاد گردیده است.



نظر شما
ادامه