کد خبر: ۴۱۹۸۲



مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک قلاده توله خرس پیدا شده در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهرداد فتحی بیرانوند» افزود: محیط‌بانان برای یافتن مادر این توله خرس و بازگرداندن آن به طبیعت 48 ساعت در منطقه تلاش کردند.

وی افزود: با بررسی محل و اطمینان از سرگردانی این توله خرس و با توجه به ضعف جسمانی و گرسنگی آن برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، این حیوان زنده‌گیری و برای انجام مراقبت‌های ویژه به مرکز قرنطینه پاسگاه محیط‌بانی کلدر منتقل شد.

فتحی بیرانوند گفت: این توله خرس که 2 یا 3 هفته از تولد آن می‌گذرد توسط مسئول قرنطینه و متخصصان دامپزشکی این اداره کل پس از تغذیه با شیر تازه، مورد معاینه قرار گرفت که آسیب دیدگی در بدن آن مشاهده نشد.

وی اظهار کرد: پس از پیدا نشدن مادر توله خرس به ناچار این توله خرس به سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست منتقل شد.

منطقه حفاظت شده سفیدکوه لرستان با مساحت حدود 70 هزار هکتار در سال 1347 به عنوان شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرارگرفت و سپس در سال 1369 به منطقه حفاظت شده سفید کوه ارتقا یافت.

سنجاب ایرانی، کل وبز، خرس قهوه ای، پلنگ، گربه وحشی، رودک، گرگ، روباه، شنگ، شغال، کبک دری، کبک، عقاب طلایی، کرکس، کرکس مصری، شاهین، بالابان، دلیجه کوچک، سهره طلایی، یلوه حنایی، سارصورتی، جی جاق، لاکپشت مهمیزدار، آگامای صخره ای فلس درشت، گرزمار، افعی شاخدار و سوسمار، مارچشم از جمله جانوران شاخص منطقه حفاظت شده سفید کوه هستند.


نظر شما
ادامه